رئیس کمیته امور بین‌الملل سنای روسیه با اشاره به اختلاف جدی بین روسیه و آمریکا در مسائل مهم بین‌المللی، از جمله بحران سوریه، سپرموشکی و گسترش ناتو، تاکید کرد که روابط دو کشور به دوران جنگ سرد باز نخواهد گشت. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “میخائیل مارگلییف” رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای ...

رئیس کمیته امور بین‌الملل سنای روسیه با اشاره به اختلاف جدی بین روسیه و آمریکا در مسائل مهم بین‌المللی، از جمله بحران سوریه، سپرموشکی و گسترش ناتو، تاکید کرد که روابط دو کشور به دوران جنگ سرد باز نخواهد گشت.

خبرگزاری فارس: روسیه و آمریکا درباره بسیاری از مسائل جهانی با هم اختلاف دارند

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “میخائیل مارگلییف” رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که بازگشت به دوران «جنگ سرد» در روابط روسیه و آمریکا بوجود نخواهد آمد.

مارگلییف در تفسیر دوره ۴ ساله ریاست جمهوری “باراک اوباما” که در تاریخ ۲۱ ژانویه با ادای سوگند، دوره دوم ریاست جمهوری خود را آغاز خواهد کرد، گفت: در حال حاضر تبادل قوانین ضد روسی و ضد آمریکایی اخیر در دو کشور مسلما سردی خاصی را در روابط روسیه و آمریکا بوجود آورده است، ولی نباید انتظار داشت که روابط دو کشور به دوران جنگ سرد باز گردد. چنین مسئله‌ای رخ نخواهد داد.

این سناتور بلندپایه در عین حال یادآور شد: باید این مسئله را در نظر داشت که دولت آمریکا در حال حاضر با مشکلات زیادی مواجه است و باید با تهدید کسری بودجه مقابله کند و همچنین درگیر مسائل و مشکلات کنونی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است.

رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون تاکید کرد: روابط دوجانبه روسیه و آمریکا در بسیاری از موارد، از جمله در خصوص حل و فصل بحران در سوریه، طرح آمریکا برای ایجاد سپر موشکی اروپایی و مسئله گسترش ناتو در حوزه نفوذ جامعه مشترک المنافع دارای تناقض آشکار است و دو کشور با یکدیگر اختلاف نظر اساسی دارند.

این سناتور روس افزود: البته در جهان مسائل و مشکلات مهم دیگری نیز وجود دارد که نیازمند همکاری روسیه و آمریکا است، از جمله در زمینه تامین امنیت در قاره اروپا، امنیت منطقه اورآسیا، امنیت هسته‌ای و امنیت انرژی. وجود این مشکلات و مسائل جهانی و منطقه‌ای این ضرورت را ایجاد کرده است که روسیه و آمریکا همچنان به ادامه سیاست «ازسرگیری روابط» نیاز داشته باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2820

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.