نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: بررسی عوامل ازدواج و کاهش طلاق از ضروریات جامعه است. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس حضرت‌ آیت‌اله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در جمع کارکنان ثبت احوال استان هرمزگان اظهار داشت: ثبت احوال سازمان مهمی است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. وی در ...

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: بررسی عوامل ازدواج و کاهش طلاق از ضروریات جامعه است.

خبرگزاری فارس: بررسی عوامل ازدواج و کاهش طلاق از ضروریات است

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس حضرت‌ آیت‌اله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در جمع کارکنان ثبت احوال استان هرمزگان اظهار داشت: ثبت احوال سازمان مهمی است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول، ثبت احوال را سازمانی مهم برشمرد که اهمیت آن در جامعه آن طور که باید جا نیفتاده است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عنوان پاسداران مرزهای هویتی تعبیر به جا و زیبا برای کارکنان سازمان ثبت احوال است، اضافه کرد: عملکرد مطلوب ثبت احوال استان هرمزگان نشان از مدیریت خوب مدیرکل ثبت احوال استان و همکاری خوب کارکنان این مجموعه دارد که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

نعیم‌آبادی همچنین ثبت احوال را نبض تپنده جامعه برشمرد و افزود: ترویج اخلاق و دینداری در جامعه در هر حوزه‌ای کارساز است اگر مردم پایبند به اخلاق اسلامی باشند هرگز دچار لغزش نمی‌شوند.

وی ادامه داد: اگر کسی فوت پدر و یا یکی از اعضای خانواده را به دلیل سودجویی ثبت نمی‌کند این نشانه بد اخلاقی و بی‌دینی فرد است و این شرعا حرام است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: این نشان می‌دهد در بحث اخلاق بسیار جای کار داریم، تا این حوادث پیش نیاید، انسان‌ها به نقش دین در سعادت بشر پی نخواهند برد.

نعیم‌آبادی گفت: چیزی که می‌تواند جامعه را سامان دهد و به سعادت واقعی برساند دین است و بس، انسان دیندار کارهای غیر اخلاقی انجام نمی‌دهد، حلال و حرام را می‌شناسد.

امام جمعه بندرعباس گزارشات ثبت احوال را منشا تحلیل و بررسی‌های اساسی عنوان و اعلام کرد: گزارشات ثبت احوال خوراک خوبی است تا دردهای جامعه را بهتر بفهمیم.

این مقام مسئول همچنین ضمن تاکید بر اهمیت آمارهای ازدواج و طلاق سازمان ثبت احوال، عنوان کرد: طلاق یک فاجعه انسانی برای زن و مرد است، به ویژه اگر نتیجه ازدواج اولادی هم باشد که وضع این اولاد چه بسا از یتیم هم بدتر است چرا که فرزند طلاق از ناحیه فامیل پدری و مادری مورد خشم و بی‌مهری قرار می‌گیرد.

به گفته وی این کودک نه تنها محبت نمی‌بیند بلکه با بی مهری و خشونت مواجه می شود و این نتیجه طلاق است که عوامل آن باید مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای خبرگان رهبری، همچنین بررسی عوامل ازدواج را نیز در کاهش طلاق ضروری دانست و افزود: ازدواج‌های بی پایه زود متلاشی می‌شود، ارتباطات نامناسب، ازدواج‌های زود هنگام و بدون شناخت، عاقبتی نخواهد داشت.

امام جمعه بندرعباس در پایان ادارات ثبت احوال را یاوران ائمه جمعه برشمرد و عنوان کرد: کارکنان ثبت احوال سربازان این نظام هستند، که از لحظه تولد تا مرگ با مردمند و در واقع بداعت و نهایت کار مردم با ثبت احوال است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2803

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.