رئیس شورای شهر تهران درباره مطرح شدن احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گفت: نظرم را در این باره به وقتش اعلام می‌کنم. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا اخبار مطرح شده درباره کاندیداتوری و تشکیل جبهه مشورت ایران اسلامی را تائید می‌کنید، اظهار ...

رئیس شورای شهر تهران درباره مطرح شدن احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گفت: نظرم را در این باره به وقتش اعلام می‌کنم.

خبرگزاری فارس: واکنش چمران به احتمال کاندیداتوری‌اش: به وقتش اعلام می‌کنم

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا اخبار مطرح شده درباره کاندیداتوری و تشکیل جبهه مشورت ایران اسلامی را تائید می‌کنید، اظهار داشت: خانم آلیا لطف داشتند که این مباحث را مطرح کردند بنده هم به وقتش نظرم را اعلام می‌کنم.

گفتنی‌ است فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ابن از کاندیداتوری مهدی چمران در انتخابات با تشکیل جبهه مشورت ایران اسلامی خبر داده بود.

به گزارش فارس مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و برادر کوچکتر شهید مصطفی چمران است؛ مهدی چمران در سال ۱۳۲۰ در تهران به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه تهران است.

چمران عضو کمیته استقبال از امام خمینی(ره) و جانشین فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم (شهید مصطفی چمران) بوده است.

وی همچنین در مقاطعی، ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را بر عهده داشته است.

وی معاون فرهنگی و مشاور تحقیقات علمی ستاد فرماندهی کل قوا بوده و ریاست دوره دوم شورای اسلامی شهر تهران نیز از جمله مسئولیت‌های اجرایی اوست.

چمران که از چهره‌های شاخص جریان اصولگرایی است، با پیروزی قاطع گروه آبادگران در دومین دورهٔ شورای شهر تهران به رهبری وی، به عنوان ریاست این شورا انتخاب شد. که در دورهٔ بعد نیز این جایگاه را حفظ کرد.

وی به عنوان سرلیست ائتلاف آبادگران در زمانی که حاکمیت بطور مطلق در دست اصلاح طلبان بود، در شورای شهر دوم تهران روند ورود جناح راست را که پس از آن به تدریج تحت عنوان اصولگرایان شناخته شدند را فراهم کرد.

مهدی چمران در سال ۸۴ از حامیان محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌رفت و با انتشار اطلاعیه‌ای از سوی آبادگران ایران اسلامی از نامزدی احمدی‌نژاد در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2802

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.