بیروت – اتحادیه اروپا درخواست اسراییل به منظور درج نام حزب الله لبنان در لیست گروههای تروریستی را مجددا رد کرد. به گزارش پیارم به نقل از  ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی ˈالسفیرˈ در شماره امروز پنجشنبه خود نوشت: اتحادیه اروپا اعلام داشته که هیچ دلیل قانونی برای اثبات ادعای رژیم صهیونیستی علیه حزب الله ...

بیروت – اتحادیه اروپا درخواست اسراییل به منظور درج نام حزب الله لبنان در لیست گروههای تروریستی را مجددا رد کرد.

به گزارش پیارم به نقل از  ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی ˈالسفیرˈ در شماره امروز پنجشنبه خود نوشت: اتحادیه اروپا اعلام داشته که هیچ دلیل قانونی برای اثبات ادعای رژیم صهیونیستی علیه حزب الله وجود ندارد و فرانسه نیز اعلام داشته که هنوز اجماع و توافقی در این خصوص صورت نگرفته است.

ˈفیلیپ لالیوˈ سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در این باره گفته است: درج نام هر گروه یا رژیمی در لیست تروریسم اتحادیه اروپا مستلزم به دست آمدن شروط قانونی مشخصی است.

وی افزود: در جلسه ۲۷ ژانویه سال ۲۰۰۱ پارلمان اروپا به اتفاق آراء این تصمیم اتخاذ شده که حزب الله لبنان شرایط کافی را به منظور درج در لیست گروه های تروریستی این اتحادیه کسب نکرده و این اتفاق آراء هنوز ادامه دارد.

این موضع وزارت خارجه فرانسه در پی انتشار خبر چند روز پیش روزنامه صهیونیستی ˈیدیعوت احرنوتˈ اتخاذ شد که در آن از تلاش های شکست خورده این رژیم به منظور اقناع اتحادیه اروپا بدین منظور خبر داده بود.

به نوشته السفیر، رژیم صهیونیستی ادعای ˈانفجار اتوبوس حامل جهانگردان صهیونیست در بلغارستان توسط حزب اللهˈ را دستاویزی برای اقناع اتحادیه اروپا بدین منظور قرار داده است.

به نوشته این روزنامه، طی تحقیقاتی که پلیس بلغارستان در این رابطه انجام داده، هیچ‌گونه نتیجه ای حاصل نشده که حزب الله در ورای این انفجار قرار دارد.

از دیگر سو، ˈنجیب میقاتیˈ نخست وزیر لبنان، هیاتی از کنگره آمریکا به ریاست ˈداریل عیسیˈ نماینده ایالت کالیفرنیا را به حضور پذیرفت.

این سناتور آمریکایی پس از دیدار با میقاتی در جمع خبرنگاران گفت: در این دیدار با نخست وزیر لبنان، مساله پناهجویان سوری در این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر پشتیبانی جامعه بین الملل از لبنان در این خصوص تاکید شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2758

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.