رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد در جمع طلاب حوزه علمیه برادران پیرامون اهمیت زیارت عاشورا و برکت تربت امام حسین(ع)به ایراد سخن پرداخت. به گزارش پیارم؛ حجت الاسلام اسماعیل فوادیان ضمن عرض تسلیت اندوه و حزن اهلبیت(ع)درماه صفر گفت: زیارت عاشورا – که از تعالیم امام باقر(ع) است – به سبب آثار سازنده فردى ...

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد در جمع طلاب حوزه علمیه برادران پیرامون اهمیت زیارت عاشورا و برکت تربت امام حسین(ع)به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش پیارم؛ حجت الاسلام اسماعیل فوادیان ضمن عرض تسلیت اندوه و حزن اهلبیت(ع)درماه صفر گفت: زیارت عاشورا – که از تعالیم امام باقر(ع) است – به سبب آثار سازنده فردى و اجتماعى و بیان مواضع فکرى و عقیدتى شیعه و نشانه گرفتن خط انحراف، اهمیت ویژه دارد.

وی ایجاد پیوند معنوى با خاندان عصمت و تشدید علاقه و محبت به آنان‏؛ پیدایش روحیه ظلم ستیزى در زائر؛ دورى جستن از خط انحراف‏ و الهام گرفتن، درس آموختن و الگو قرار دادن اسوه‏هاى هدایت؛ را از جمله دستاوردهای این زیارت خواند و با اشاره به روایتی از حضرت امام صادق(ع)که فرموده: هرکس بوسیله خواندن زیارت عاشورا، جدم حسین(ع) را زیارت کند ” چه از راه دور یا نزدیک” به خدا قسم خداوند هر حاجت مادی و معنوی داشته باشد به او می دهدتصریح کرد:ائمه ما شیعیان خصوصاٌ امام زمان(ع) تأکید به خواندن و مداومت به خواندن این زیارت شریف داشته اند.

حجت الاسلام فوادیان با بیان اینکه اگر می خواهیم حاجت هایمان از طریق دعا و زیارت ها مستجاب شود نباید در خواندن دعا جملاتی را کم یا اضافه نمائیم افزود: همانگونه که آیت الله حسن زاده آملی (حفظه الله تعالی)فرمودند:دعا همانندکلید می باشد همانگونه که دندانهای کلید زیاد یا کم باشد قفل باز نمی شود دعا هم مثل کلید است.

وی همچنین به بیان ویژگیهای برکت تربت سرزمین کربلا و برتری آن نسبت به سایر زمین ها پرداخت و افزود: فضیلت و آثار و برکاتى که براى تربت حسینى است ، براى هیچ تربتى و قطعه‏اى از قطعات زمین نیست . خاک کربلا قطعه‏اى از بهشت است که خداوند قادر متعال به واسطه قدردانى از یک فداکار در راه دین که تمام هستى خود را فدا کرده ، در آن خاک، برکت و فضیلت و شفا قرار داده است .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2741

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.