مرضیه وحیددستجردی در اولین مصاحبه بعد از برکناری از وزارت بهداشت گفت: فعلاً به تبعیت از ولی امر به دنبال ایجاد التهاب نیستم و ناگفته‌ها را در زمان بهتری خواهم گفت اما شایعه کاندیداتوری من برای انتخابات نظام پزشکی هم مانند بقیه افتراهای رسانه‌های دولتی دروغ است. مرضیه وحید دستجردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت ...

مرضیه وحیددستجردی در اولین مصاحبه بعد از برکناری از وزارت بهداشت گفت: فعلاً به تبعیت از ولی امر به دنبال ایجاد التهاب نیستم و ناگفته‌ها را در زمان بهتری خواهم گفت اما شایعه کاندیداتوری من برای انتخابات نظام پزشکی هم مانند بقیه افتراهای رسانه‌های دولتی دروغ است.

خبرگزاری فارس: حرف‌های ناگفته زیاد دارم/ کاندیداتوری‌ام شایعه است

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: بنده هیچ صراطی را به جز صراط مقام معظم رهبری صواب نمی‌دانم و بنا به فرمایش و دستورات ایشان مبنی بر حفظ آرامش و وحدت در جامعه فعلاً از بیان جزئیات وقایع رخ داده پرهیز دارم اگر در آینده فرصت و مجالی برای بیان مسائل پیش آ‌مد حرف و مطلب برای بیان زیاد دارم که مطرح خواهم کرد اما در حال حاضر ترجیح می‌دهم در مسیر اطاعت از این فرمایش مطلبی را مطرح نکنم.

وزیر سابق بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا شایعه کاندیداتوری شما برای انتخابات نظام پزشکی صحت دارد توضیح داد: بنده کاندیدای انتخابات نظام پزشکی نشده‌ام، چنین قصدی هم نداشته و ندارم و این هم بخشی از شایعاتی است که برخی به دنبال پراکنش آن هستند و در همان مسیر تهمتها و افتراهایی است که طی روزهای گذشته به من زده‌اند.

وحید دستجردی درباره فعالیتهای خود بعد از واگذاری سمت وزارت بهداشت توضیح داد: اکنون فرصت خوبی پیدا کرده‌ام که بیشتر در بین مردم باشم و از این فرصت برای انجام خدمات اجتماعی، آموزشی، علمی، کمک به امور خیریه مربوط به بیماران و همین طور طبابت و فعالیتهای پزشکی و بهداشتی استفاده می‌کنم.

وی گفت: تلاش من این است که از تجربیاتی که دارم برای رفع نیازهای مردم و ارتقای سطح بهداشت و درمان عمومی جامعه استفاده کنم.

وزیر سابق بهداشت ادامه داد: مشکل مهمی که بسیاری از مردم و جامعه با آن درگیر است افزایش بیماریهای واگیر، دیابت، فشار خون، چاقی، بیماریهای قلبی و عروقی و بیماریهایی است که به سبک زندگی و رفتار مردم مربوط است و از همکاری با رسانه‌ها و آموزش همگانی برای ارتقای سطح آگاهی و بینش مردم برای حفظ و ارتقای سلامتشان دریغ نخواهم کرد و به نظرم می‌رسد که یکی از بهترین کارهایی که می‌توان انجام داد،اصلاح سبک زندگی مردم برای پیشگیری از بیماریها و برخورداری از سلامت بیشتر است.

وحید دستجردی گفت:‌ خدمات اجتماعی عام المنفعه در بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی می‌تواند در مسیر کاهش مشکلات مردم موثر باشد، در عین حال فعالیت پزشکی و بهداشتی را در بیمارستان دولتی ادامه می‌دهم و می‌دانم که خیلی کارهای مختلف انساندوستانه را می‌توان برای رفع مشکلات مردم انجام داد، که تلاش می‌کنم در این مسیر حرکت کنم.

وی افزود: رویکرد خیرخوانه و انجام خدمات اجتماعی برای مردم می‌تواند در بخش غیر دولتی هم انجام شود و این کار می‌تواند بخش مهمی از بار بیمارستانها و مراکز دولتی را هم کم کند و در این زمینه پزشکان، پرستاران و افراد خیر زیادی هستند که فعالیت می‌کنند اما جای توسعه این رویکرد وجود دارد و به گروههای پزشکی توصیه می‌کنم بیش از گذشته وارد این عرصه بشوند.

وزیر سابق بهداشت گفت: در زمینه اطلاع رسانی برای ارتقای سلامت مردم نیز خبرگزاریها و صدا و سیما فعالیتهای بسیار ارزشمندی را انجام می‌دهند و بنده هم آمادگی دارم که در این زمینه فعالیت کنم تا بتوانیم شیوه و سبک زندگی اسلامی و ایرانی را در جامعه گسترش دهیم و انسانهای سالمتری هم از نظر جسمی و هم روانی داشته باشیم.

وحید دستجردی افزود: بنده از این فرصت استفاده می‌کنم و از همه مردمی که در این مدت بنده را مورد لطف قراردادند تشکر می‌کنم، هم از نمایندگان مجلس که دیروز با بیانیه‌ای که تعداد امضاهای آن از ۱۷۰ گذشت و هم کمیسیون بهداشت و درمان و فراکسیون زنان مجلس که دیروز با دعوت از بنده، مرا مورد لطف و مرهمت خود قرار دادند و خودم را شایسته این مراحم نمی‌دانم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2718

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.