حاجی آباد-سرپرست مرکز بهداشت  حاجی آباد گفت:طرح عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال روز یکشنبه ۱۷ دی ماه جاری همزمان با دیگر مناطق آغاز شد.ˈ   به گزارش پیارم ،دکتر مرادی رئیس شبکه بهداشت با اشاره به اینکه طرح واکسیناسیون فلج اطفال برای ایمن سازی کودکان زیر پنج سال اجرا می شود، عنوان کرد: این ...

حاجی آباد-سرپرست مرکز بهداشت  حاجی آباد گفت:طرح عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال روز یکشنبه ۱۷ دی ماه جاری همزمان با دیگر مناطق آغاز شد.
ˈ

 

به گزارش پیارم ،دکتر مرادی رئیس شبکه بهداشت با اشاره به اینکه طرح واکسیناسیون فلج اطفال برای ایمن سازی کودکان زیر پنج سال اجرا می شود، عنوان کرد: این طرح برای مقابله با ویروس این بیماری در حاجی آباد آغاز شده است.
مرادی با اشاره به اینکه واکسن فلج اطفال به صورت قطره خوراکی است ، از شهروندان حاجی آبادی  درخواست کرد تا۲۰ دی ماه جاری با مراجعه به مرکز بهداشتی و درمانی شهری ، بیمارستان، وپایگاههای  درمانی شهر با در دست داشتن کارت واکسیناسیون در اجرای هر چه بهتر این طرح همکاری لازم را داشته باشند.
به گفته این مسوول، مرحله دوم این طرح نیز از ۲۸ بهمن ماه سال جاری به مدت چهار روز به مرحله اجرا درخواهد آمد.

پولیومیلیت یا فلج اطفال یک بیماری عفونی است که توسط ویروسی به همین نام ایجاد می شود. این بیماری مدل های مختلفی دارد که نوع شدید آن با آسیب به سلول های نخاعی باعث فلج می شود. این بیماری در ابتدا شبیه یک آنفلوآنزای ویروسی است اما به تدریج ممکن است شدت پیدا کند. در نوع فلج کننده آن علائم بعد از مدتی بهبود پیدا می کنند اما ناگهان به صورت بدن درد، سردرد، تب و شروع فلج باز می گردند، بعد از یک هفته از بازگشت علائم فلج کامل می شود و به حداکثر خود می رسد.
این بیماری بوسیله ترشحات دهان و بینی منتقل می شود و نوع فلج کننده آنرا باید به سرعت در بیمارستان بستری کرد و اقدامات حمایتی را برای وی در نظر گرفت. فلج اطفال در اغلب کشورهای جهان کنترل شده است و واکسن خوراکی برای ایجاد ایمنی در برابر آن موجود است.
بیش از ده سال است که موردی از بیماری فلج اطفال در ایران دیده نشده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2704

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.