همزمان با دومین روز از رزمایش دریایی ولایت ۹۱، زیردریایی های سبک و کیلوکلاس نیروی خودی پس از خروج از ساحل، با نفوذ به عمق دریا و ورود به آبهای فرامنطقه ای، مواضع نیروی مهاجم را شناسایی و عملیات خود را آغاز کردند. به گزارش پیارمبه نقل از ستاد خبری رزمایش دریایی ولایت ۹۱، در این ...

همزمان با دومین روز از رزمایش دریایی ولایت ۹۱، زیردریایی های سبک و کیلوکلاس نیروی خودی پس از خروج از ساحل، با نفوذ به عمق دریا و ورود به آبهای فرامنطقه ای، مواضع نیروی مهاجم را شناسایی و عملیات خود را آغاز کردند.

خبرگزاری فارس: عملیات موفق زیردریایی‌ها و مین‌ریزی بالگردها در دومین روز رزمایش

به گزارش پیارمبه نقل از ستاد خبری رزمایش دریایی ولایت ۹۱، در این مرحله از رزمایش، زیردریایی فوق سنگین طارق با اجرای ماموریت در آبهای آزاد و فرامنطقه ای، عملیات شناسایی و رهگیری یگان های مهاجم را با موفقیت به اجرا گذاشت.

 

دریادار رستگاری سخنگوی رزمایش در این باره گفت: زیردریایی فوق سنگین طارق به دست توانمند کارشناسان و متخصصان داخلی تعمیرات نیمه اساسی را پشت سر گذاشت و عملیاتی شد.

 

وی در ادامه از اجرای عملیات مهم مین گذاری توسط بالگردها و شناورهای تندرو در مسیر یگان های مهاجم خبر داد و افزود: این عملیات با هدف انهدام شناورهای سطحی و زیرسطحی نیروی مهاجم که قصد نفوذ به آبهای سرزمینی نیروی خودی را داشتند، با موفقیت کامل به انجام رسید.

 

رستگاری اظهار داشت: به محض نزدیک شدن نیروهای مهاجم به سواحل، یگان های پدافندی نیروی خودی از طریق هوا، زمین و دریا عملیات خود را آغاز کرده و از نفوذ دشمن به سواحل و حریم آبهای داخلی جلوگیری کردند.

 

سخنگوی رزمایش تأکید کرد: در ادامه این مرحله از رزمایش تخصصی دریایی ولایت ۹۱، یگان های نیروی خودی مستقر در پایگاه ها، به محض نفوذ نیروهای مهاجم به آبهای سرزمینی وارد عمل شده و عملیات دفاع ساحلی را طراحی و به اجرا گذاشتند.

 

وی اضافه کرد: همچنین شناورهای سطحی نیروی خودی در منطقه عمومی رزمایش، با نیروهای مهاجم درگیر شده و ضمن اجرای تیراندازی های متناوب و غافلگیرانه بصورت شبانه و روزانه، این نیروها را از منطقه متواری کردند.

 

دریادار رستگاری افزود: اجرای عملیات پرش چترباز و هلی برن ساحلی تفنگداران و همچنین استقرار ادوات نظامی و تجهیزات نیروها به منظور اجرای عملیات در منطقه عمومی رزمایش از دیگر بخش های این روز بود.

 

سخنگوی رزمایش تصریح کرد: پرواز و حرکت همزمان بالگردهای نیروی خودی به منظور پشتیبانی هوایی از شناورهای سطحی و زیرسطحی یکی دیگر از مراحل دومین روز از رزمایش دریایی ولایت ۹۱ بود.

 

رستگاری در پایان با تأکید بر موفقیت آمیز بودن این مرحله از رزمایش گفت: نیروی دریایی ارتش امروز ثابت کرد؛ حتی اگر دشمن تا ساحل ابهای سرزمینی پیشروی کند باز هم توانایی مقابله با او را دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2627

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.