نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد که باید به راه حل سیاسی در سوریه دست یابیم و جایگزینی به جای آن وجود ندارد. به گزارش پیارم به نقل از  فارس، اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشست خبری با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو گفت: «هدف همه کمک ...

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد که باید به راه حل سیاسی در سوریه دست یابیم و جایگزینی به جای آن وجود ندارد.

خبرگزاری فارس: لاورف:توافقنامه ژنو اساس راه حل است/ ابراهیمی: جایگزینی برای راه حل سیاسی در سوریه وجود ندارد

به گزارش پیارم به نقل از  فارس، اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشست خبری با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو گفت: «هدف همه کمک به سوری‌ها برای توقف خونریزی در این کشور است.»

ابراهیمی در ادامه ابراز داشت که دو طرف بر لزوم وجود فرایند سیاسی حقیقی در سوریه که ملت رهبری آن را در دست داشته باشد، تاکید داریم.

وی تصریح کرد که باید به راه حل سیاسی در سوریه دست یابیم و جایگزینی به جای آن وجود ندارد.

نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در ادامه این نشست خبری که در مسکو برگزار می‌شد، اظهار داشت که درگیری های طائفه ای در سوریه پیامدها و نتایج وحشتناکی به همراه دارد.

وی تاکید کرد که باید درگیری متوقف شود و این مسئله نیاز به اعزام تعداد زیادی از نیروهای حافظ صلح دارد و آنها بخشی از این مرحله هستند.

سرگئی لاوروف هم در نشست خبری امروز گفت که اولویت اول توقف خشونت و تشکیل هیئتی برای انتقال قدرت است.

وی تصریح کرد که درگیری در سوریه شکل طائفه ای به خود گرفته است و مسکو با طرف‌های درگیر بحران سوریه از جمله ایران و عربستان در ارتباط است.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به افزایش اقدامات تروریستی القاعده در سوریه تاکید کرد که توافقنامه ژنو اساس راه حل است.

لاروف در ادامه این نشست خبری بار دیگر گروه‌های مخالف دولت سوریه را برای گفت‌وگو به مسکو دعوت کرد.

 

وی آمادگی روسیه را برای گفت‌وگو با معارضان سوری در مسکو یا یک کشور بی طرف اعلام کرد و افزود: خارج کردن ناظران بین المللی به ضرر ملت سوریه است.

این درحالی است که روز گذشته نیز لاوروف در نشست خبری با همتای مصری این درخواست را داده بود که رهبر مخالفان سوریه در دوحه مذاکره با روسیه را پذیرفته بود ولی برگزاری آن در مسکو را رد کرده بود.

وی در ادامه از مخالفان سوری خواست تا پیش شرط کناره گیری بشار اسد برای مذاکرات را کنار بگذارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2625

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.