حاجی آباد- حجت الاسلام مختاری امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: کسانی که در مقابل دنیا نتوانند ایستادگی کنند خود را به دنیا ببازند دین خود را از دست داده اند. به گزارش خبرنگار پیارم، مختاری در نماز عبادی و سیاسی جمعه حاجی آباد افزود: یکی از اموری که بستر لازم را برای فتنه انگیزی ...

حاجی آباد- حجت الاسلام مختاری امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: کسانی که در مقابل دنیا نتوانند ایستادگی کنند خود را به دنیا ببازند دین خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار پیارم، مختاری در نماز عبادی و سیاسی جمعه حاجی آباد افزود: یکی از اموری که بستر لازم را برای فتنه انگیزی و موفقیت فتنه‌گران در جامعه اسلامی فراهم می‌کند، شیوع شهوت ثروت و پول در میان عموم مردم و طبقه عوام است. ثروت گرایی، مال پرستی و رفاه زدگی نه فقط زمینه و بستر فتنه را در جامعه ایجاد می‌کند، که ازجمله مهمترین عوامل فروپاشی و اضمحلال جوامع است.
مختاری در ادامه افزود: انسانها سه دسته اند: یک دسته که نتوانستن در مقابل دنیا ایستادگی کنند در مقابل اسلام ایستادگی کردند، دسته دوم کسانی که به خیال خود در فتنه هیچ نقشی نداشتند اسلام انسانهای بی تفاوت را نمی پزیرد و دسته سوم کسانی هستند که حق را تشخیص ندادند و چشم آنها به دست دیگران است.
وی افزود: افرادی که ریزش می کنند دودسته اند . گروهی فقط از یاری کردن جریان حق محروم می شوند و عده ای عملا دربرابرحق صف آرایی می کنند. گروه اول ، به علت ضعف ایمانی و کمبود اخلاص درلحظات آخر ازیاری سپاه حق بازمی مانند .نمونه ی آن ، درآیات یاران طالوت درقرآن کریم ، آمده است . ازمیان یاران طالوت فقط آنان که توانستند در اوج تشنگی ، از آب رودخانه بگذرند، تا آخر نبرد تاب مقاومت یافتند وبقیه درمیان راه جاماندند. اما گروه دیگری هم هستند که نه تنها به علت نداشتن بصیرت نمی توانند حق و باطل را درک کنند بلکه به علت قدرت طلبی ، دربرابرحق می ایستند و با آن مقابله می کنند.  ریزش شده هایی هم هستند که خودشان قدرت طلب نیستند اما سیاهی لشکر جریان فتنه می شوند  و به غربت یاران حق دامن می زنند.
مختاری افزود:کسی که توانسته ولایت فقیه را درک کند هیچگاه گرفتار فتنه گران این زمانه نمی شود و در مقابل فتنه گران ایستادگی می کند.
وی افزود: صدمه ای که غارتگران و استکبار جهانی از این فتنه دیدند بسیار بیشتر از آنچه بود که به حیثیت کشور و نظام ما وارد شد.
حجت الاسلام مختاری گفت: به فتنه گرانی که حذف نظام و دین را دنبال می کنند نباید فرصت داد: حضرت آقا فتنه ۸۸ را فراتر از یک درگیری داخلی ، طراحی برای حذف نظام و دین از کشور دانستند و فرمودند :عامل اصلى دیگرانى بودند که طراحى کرده بودند، به خیال خودشان محاسبه کرده بودند. به گمان آنها بساط جمهورى اسلامى بنا بود جمع شود؛ نه فقط حقیقت دین، حتّى شعارهاى دینى هم باقى نمانَد؛برنامه این بود. طراحى این بود که اگر توانستند قاعده‌ى دولت را به شکل مطلوبِ خودشان بچینند، که بعد از آن، راه حرکتشان روشن بود که چه کار میکردند؛ اگر هم قاعده‌ى حکومت و دولت طبق میل آنها چیده نشد و برایشان ممکن نشد، کشور را به آشوب بکشانند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2614

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.