حاجی آباد _ یادواره شهیدعلی ذاکری یکی از پاسداران سپاه در دانشگاه علمی کاربردی توسط بسیج دانشجویی حاجی آباد برگزار شد. به گزارش پیارم، بهرام پور اشرف فرماندار شهرستان حاجی آباد، در این آیین با گرامیداشت یاد شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را سد محکمی در برابر حیله‌ها و فتنه‌های دشمنان اسلام و انقلاب ...

حاجی آباد _ یادواره شهیدعلی ذاکری یکی از پاسداران سپاه در دانشگاه علمی کاربردی توسط بسیج دانشجویی حاجی آباد برگزار شد.

به گزارش پیارم، بهرام پور اشرف فرماندار شهرستان حاجی آباد، در این آیین با گرامیداشت یاد شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را سد محکمی در برابر حیله‌ها و فتنه‌های دشمنان اسلام و انقلاب دانست.
وی بیان داشت: شهادت اوج آرزوهای پیامبر (ص) و ائمه معصوم (ع) و اولیای الهی است و این روحیه شهادت‌طلبی در ملت ایران موجب شد در مقابل دشمنان بایستیم و در تمام صحنه‌ها پیروز شویم.
پوراشرف افزود: اگر بخواهیم در آینده هم در مقابل کینه‌ها و دشمنی‌های تمام نشدنی استکبار جهانی بیمه شویم، باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
در این مراسم حجت‌‌الاسلام روح الله مختاری امام جمعه شهرستان حاجی آباد ضمن سخنانی گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و شهیدان در هر منطقه برای ما الگو هستند.
وی افزود مقام شهیدان مقام والایی است و در قیامت همه غبطه می‌خورند از مقام شهیدان و هر شهید از ویژگی خاصی برخوردار است.
وی ادامه داد:شهادت یک امر اتفاقی نیست؛ چراکه به یک امر اتفاقی تقدس تعلق نمی گیرد، تقدس مربوط به امری است که از روی شناخت و اراده و عمل باشد، عاشورا و کربلا یک رویداد صرف تاریخی نیست که کهنه شود عاشورا و کربلا و جهاد و شهادت یک امر مستمر است همانگونه که انقلاب یک امر مستمر است.
سرهنگ صوغانی همرزم شهید ذاکری نیز در این آیین طی سخنانی گفت: آمریکا و ایادیش در جنگ هشت ساله علیه ایران با تمام توان و تجهیزات با امید به براندازی نظام اسلامی وارد جنگ شدند.
وی افزود: طی دوران جنگ تحمیلی با قدرت ایمان جوانان ایران اسلامی از جمله شهید ذاکری افتخاراتی در جبهه های نبرد حق علیه باطل خلق شد که در تاریخ به یادگار مانده است.
این مراسم با نوحه‌خوانی و ‌مداحی همراه بود و نمایشگاهی از عکس، پوستر و آثار شهدا در دانشگاه علمی کاربردی بر پا شد.
این مراسم با برنامه‌های متنوع فرهنگی همراه بود که قطعه شعری توسط یکی از خواهرشهید و  یکی از مداحان به مرثیه‌سرائی پرداخت.
شرکت کنندگان در پایان مراسم با قرائت فاتحه و نثار شهدا، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2602

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.