به دنبال ادامه بن بست مالی آمریکا که رشد و رونق اقتصادی این کشور را به شدت تهدید می کند، قیمت نفت امروز با بیشترین کاهش در دو هفته اخیر روبرو شده است. پیارم به نقل از جام اقتصادی؛بلومبرگ: بن بست مالی آمریکا می تواند اقتصاد این کشور را بار دیگر با رکود روبرو کند.بر ...

به دنبال ادامه بن بست مالی آمریکا که رشد و رونق اقتصادی این کشور را به شدت تهدید می کند، قیمت نفت امروز با بیشترین کاهش در دو هفته اخیر روبرو شده است.

پیارم به نقل از جام اقتصادی؛بلومبرگ: بن بست مالی آمریکا می تواند اقتصاد این کشور را بار دیگر با رکود روبرو کند.
بر اساس این گزارش آمریکا بزرگترین مصرف کننده نفت جهان به شمار می رود و رکود اقتصادی این کشور می تواند تاثیر منفی زیادی بر تقاضا و قیمت نفت داشته باشد. بر این اساس قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز بیش از ۱٫۳ درصد کاهش داشته است.

کمتر از دو هفته دیگر فرصت برای جمهوری خواهان کنگره و دولت باراک اوباما باقی مانده است تا بن بست مالی این کشور را حل و فصل کنند. قیمت نفت روز گذشته برای پنجمین روز متوالی افزایش یافته است که این مساله از سپتامبر گذشته بی سابقه بوده است.

تازه ترین گزارش وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد رشد اقتصادی این کشور در سه ماه سوم ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۳٫۱ درصد رسیده است. این رقم در گزارش قبلی وزارت بازرگانی آمریکا ۲٫۷ درصد اعلام شده بود.به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بن بست مالی آمریکا مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت نفت در روزهای آینده خواهد بود.

این گزارش افزود: قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه فوریه با ۱٫۲۰ دلار کاهش به کمتر از ۸۸٫۹۳ دلار رسیده است. قیمت نفت روز گذشته با ۱۵ سنت افزایش به بیش از ۹۰٫۱۳ دلار رسیده بود. قیمت نفت آمریکا در هفته جاری با رشد ۳ درصدی روبرو شده است. در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه فوریه با ۸۱ سنت کاهش به کمتر از ۱۰۹٫۳۹ دلار رسیده است. قیمت نفت آمریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۹٫۶ درصد کاهش داشته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2590

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.