مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس با تأکید بر گسترش فرهنگ شهروندی، گفت: ارتقا فرهنگ شهروندی در دستور این نهاد قرار دارد و بهبود آن را از اولویت‌های کار خود قرار داده است. به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شهره معظمی گودرزی طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: برای شناخته شدن شهرداری از سازمانی خدماتی ...

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس با تأکید بر گسترش فرهنگ شهروندی، گفت: ارتقا فرهنگ شهروندی در دستور این نهاد قرار دارد و بهبود آن را از اولویت‌های کار خود قرار داده است.

خبرگزاری فارس: مرحله دوم طرح گسترش فرهنگ شهروندی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شهره معظمی گودرزی طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: برای شناخته شدن شهرداری از سازمانی خدماتی به عنوان نهادی اجتماعی، گسترش آموزش‌های شهروندی، گسترش فرهنگ عمومی جامعه و جلب مشارکت عمومی شهروندان امری ضروری است و تحقق این موضوع با ارائه الگویی جامع  از فرهنگ شهروندی امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه در دی ماه مقوله آشنایی شهروندان بر نقش پر رنگ و مسئولیت‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: شغل آتش نشانان ایثار است و ایثار از وظیفه و خدمت رسانی جداست.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس در خصوص فرهنگ سازی ایمنی در سطح شهر اظهار داشت: آتش نشانان هرگز نباید فرهنگ سازی را از یاد ببرند و باید از رسانه‌ها و صدا و سیما برای این مهم استفاده کنند که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس با نیازسنجی به این موضوع سعی در معرفی مسئولیت‌ها و وظایف این خدمتگزاران به شهروندان و وظایف شهروندان در مقابل آن‌ها کرده است.

معظمی گودرزی تاکید کرد: وظیفه و ایثار آتش نشانان با روح دینی و خدمت به مردم عجین شده است و در مقابل کوچک‌ترین کوتاهی آتش‌نشانان، حق الناس بزرگی بر گردن آنها قرار می‌گیرد.

گودرزی در ادامه در خصوص اجرای طرح ارتقای شهروندی تأکید کرد: مشارکت شهروندان اصلی‌ترین رویکرد برای رفع مشکلات شهری است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شهرنشینان به شهروندانی مسئول تبدیل شده و بتوانند به شکلی هدفمند، سرنوشت خود، دیگران و شهرشان را بر عهده گیرند.

وی در پایان با اشاره به اینکه به منظور تحقق این مهم، برنامه‌ها و سیاست‌های متعددی تدوین شده است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که در طرح‌های فرهنگی نمی‌توان در بازه‌ای زمانی کوتاه، انتظار تاثیری عمیق و بادوام داشت و این طرح نیز طولانی مدت و به مداومت در آموزش نیاز دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2582

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.