Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Table Normal”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} واکنش ناتو به سخنان فیروزآبادی «راسموسن» دبیرکل ناتو، با رد اظهارات اخیر سرلشکر بسیجی «فیروزآبادی» درباره استقرار سامانه‌های موشکی ...

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Table Normal”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

واکنش ناتو به سخنان فیروزآبادی


«راسموسن» دبیرکل ناتو، با رد اظهارات اخیر سرلشکر بسیجی «فیروزآبادی» درباره استقرار سامانه‌های موشکی «پاتریوت» در مرز ترکیه و سوریه، گفت:”همه ادعاهای ایران را محکوم می‌کنم، از ابتدا اعلام کردیم که استقرار سامانه پاتریوت صرفاً اقدامی دفاعی است. ما برای حمایت و دفاع از هم‌پیمان خود ترکیه، در خاک این کشور مستقرشده‌ایم“. (شفاف)

غرب به‌دنبال لغو تحریم صدور سلاح به سوریه

درحالی که ارتش سوریه خود را برای آغاز عملیات نظامی علیه تروریست‌ها در بخش‌هایی از اردوگاه «یرموک» واقع در دمشق آماده می‌کند، کمیته‌های مردمی به مقابله برخاسته‌اند و شمار تلفات تروریست‌ها در این اردوگاه به ۱۲ نفر رسید. اخبار مربوط به تسلط کامل تروریست‌ها بر این اردوگاه نیز تکذیب شده است. همچنین ارتش سوریه حمله تروریست‌ها به فرودگاه نظامی «تفتناز» و محل استقرار ارتش سوریه در شرق شهر «خان شیوخ» در ادلب را خنثی کرد و تجهیزات نظامی تروریست‌ها در باغ‌های «ادلب» توسط ارتش سوریه کشف و ضبط شد. در عملیات ارتش سوریه در ریف دمشق ۴۵ تروریست گروه «جبهه النصره» کشته شدند و یک سرکرده گروهک‌های تروریستی در شمار کشته‌شدگان بود. یک پایگاه تروریست‌ها در شهر «سراقب» در ادلب نیز درپی اشتباه در آماده سازی تعدادی موشک توسط تروریست‌ها منفجر شد که ۱۰ تروریست کشته و تعدادی زخمی شدند. در همین حال نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد:”کشور متبوعش و شماری از کشورهای غربی دیگر با هدف حمایت نظامی از معارضان مسلح موضوع لغو تحریم صدور سلاح به سوریه را بررسی می‌کند“. (فارس)

عقب‌نشینی ۲ ناو هواپیمابر آمریکا از سواحل سوریه

شبکه«راشا تودی» گزارش داد:”آمریکا دو ناو هواپیمابر خود را که به سواحل سوریه اعزام کرده بود از این منطقه خارج کرد، اقدامی که در راستای تلاش «باراک اوباما» برای کاهش تنش ارزیابی می‌شود“. براساس این گزارش، ناو «یو اس اس آیزنهاور» و ناو «یو اس اس ایو جیما آفیبیوس» و ۲۵۰۰ تفنگدار دریایی آن که در سواحل سوریه مستقر شده بودند فراخوانده شدند. با این اقدام، مسئولان ترکیه در بهت و حیرت فرو رفتند و به این موضوع اعتراض کردند. (خبرآنلاین)

رمزگشایی عضو سابق «میت» از آمریکایی بودن «پژاک»

«محمد اوزگورل» از اعضای سابق سرویس اطلاعات ترکیه موسوم به «میت» با رمزگشایی از آمریکایی بودن گروهک تروریستی «پژاک» اظهار داشت:”تمام اسناد و مدارک دال بر سفارش آمریکا به «پ.ک.ک» برای تأسیس پژاک برای کُردهای ایران موجود است“. وی افزود:”بعد ازحمله آمریکا به عراق، پژاک تأسیس شد“. (ندای انقلاب)

جدال FBI با ایران و چین بر سر فیبر کربن

«اف‌بی‌آی» یک ایرانی و دو آمریکایی را به‌دلیل این‌که به‌طور غیرقانونی «فیبر کربن» به‌ایران صادر کرده‌اند دستگیر کرده است. اف‌بی‌آی اعتقاد دارد که یک فرد کُرد هم جزو فعالیت این گروه است و او هم قصد داشته به‌همراه دوستانش مقدار سه تن فیبرکربن به‌ایران ارسال کند. اف‌بی‌آی می‌گوید چندین شرکت چینی نیز در تلاشند که فیبرکربن برای هواپیماهای جت خود خریداری کنند. (استراتژی)

طرح ترور بشار اسد خنثی شد

ارتش سوریه جمعه گذشته توانست هجوم گسترده ۴۰ هزار تروریست را خنثی سازد؛ هدف این حمله سقوط دمشق و ترور «بشار اسد» اعلام شده بود. قرار بود که‌این افراد طی هجوم بر فرودگاه‌های دمشق و دیگر شهرها، تسلط پیدا کنند و حمله‌ای هوایی به کاخ ریاست جمهوری این کشور انجام داده و بشار اسد را به قتل برسانند. روسیه، مقامات سوری را نسبت به‌این طرح آگاه ساخته است. (ایرنا)

امارات مدت اقامت شیعیان رامحدود کرد

مجوز اقامت در امارات متحده عربی برای شیعیان از ۲۴ ماه به یک سال کاهش یافت. دولت امارات در ۲ سال گذشته، اخراج تدریجی شیعیان را آغاز کرده و با فشارهای گسترده اعم از اخراج بدون دلیل، عدم تمدید مجوز اقامت و کاهش مدت اقامت، اقدام به اخراج آنان کرده است. (شیعه)

آماده مذاکره با ایران هستیم

«رویترز» در گزارشی اعلام کرد:«ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اظهارات روز دوشنبه «علی‌اکبر صالحی» وزیر خارجه ایران درباره ضرورت پایان بخشیدن به بن‌بست هسته‌ای میان ایران و غرب پاسخ داد. نولاند مدعی شد که آمریکا پیشنهاد مشخصی درباره تاریخ و محل گفتگوهای آینده به ایران ارایه داده اما هنوز ایران پاسخی نداده است. وی گفت:”ما آماده مذاکره‌ایم اگر ایران بخواهد“. (بولتن)

تعیین تکلیف داوداغلو برای ایران!

وزیر امور خارجه ترکیه، در واکنش به نگرانی مشروع ایران در خصوص پیامدهای استقرار موشک‌های «پاتریوت» در مرز ترکیه و سوریه بدون اشاره به کمکهای مالی و تسلیحاتی ترکیه به گروه‌های تروریستی سوری و با هدف انحراف افکار عمومی مدعی شد:”ایران به جای ابراز نگرانی در خصوص استقرار موشک‌های پاتریوت بهتر است پیامی صریح به دولت سوریه دهد تا به خشونت‌ها پایان دهد“. (تابناک)

عملیات احتمالی مشترک در خاک سوریه

روزنامه «واشنگتن پست» فاش کرد:«مقام‌های آمریکایی درحال همکاری نزدیک با رژیم صهیونیستی، اردن و ترکیه هستند تا ده مرکز در خاک سوریه را که مشکوک به نگهداری سلاح‌های شیمیایی هستند، کنترل و گزینه‌های خود را برای مداخله احتمالی هماهنگ کنند. طبق این گزارش مقام‌های نظامی آمریکا درحال ۵ماده شدن برای عملیات احتمالی مشترک در خاک سوریه هستند(تابناک)

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2564

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.