واکنش سرداروحیدی به استقرار موشک«پاتریوت» در ترکیه وزیر دفاع، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که‌ایا استقرار موشک‌های «پاتریوت» در مرز ترکیه با سوریه تهدیدی برای ایران محسوب می‌شود؟ تأکید کرد:”ما همواره اعلام کرده‌ایم با حضور نیروهای نظامی بیگانه در منطقه مخالفیم و آن را به‌نفع ملت‌های مسلمان منطقه‌ نمی‌دانیم، زیرا غرب نشان داده است ...

واکنش سرداروحیدی به استقرار موشک«پاتریوت» در ترکیه


وزیر دفاع، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که‌ایا استقرار موشک‌های «پاتریوت» در مرز ترکیه با سوریه تهدیدی برای ایران محسوب می‌شود؟ تأکید کرد:”ما همواره اعلام کرده‌ایم با حضور نیروهای نظامی بیگانه در منطقه مخالفیم و آن را به‌نفع ملت‌های مسلمان منطقه‌ نمی‌دانیم، زیرا غرب نشان داده است که نه تنها به منافع ملت‌های مسلمان فکر نمی‌کند بلکه همواره در فکر توسعه منافع خود است”. (عصرایران)
اولویت دشمن در جنگ فرهنگی و اقتصادی است
فرمانده‌کل سپاه، با اشاره به تغییر ماهیت تهدیدات در دهه چهارم انقلاب اسلامی، تصریح کرد:”برخلاف دهه اول انقلاب که تهدید «نظامی و امنیتی» بالفعل بود و در اولویت قرار داشت، امروز تهدید نظامی حالتی بالقوه دارد اما در اولویت نیست. امروز بحث جنگ «فرهنگی» و سپس جنگ‌های «اقتصادی و سیاسی» مطرح است که سپاه وظیفه دفاع از انقلاب را در این عرصه‌ها را نیز دارد”. (بولتن)
در صورت نیاز منافع حیاتی دشمن را تهدید می‌کنیم
جانشین فرمانده‌کل سپاه، با بیان این‌که ما در میدان هستیم و بر صحنه مدیریت می‌کنیم، گفت:”ما به دشمن واقع‌بینانه نگاه می‌کنیم و از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه منطقه به شکل جالبی استفاده می‌کنیم. ما امروز قادریم در صورتی که دشمن بخواهد منافع حیاتی ما را تهدید کند، منافع حیاتی‌اش را به شکل متوازن و یا حتی بالاتر تهدید کنیم و این را دشمن در نبردهای اطلاعاتی و اقتصادی دیده است”. سردار «سلامی» ادامه داد:”ما امروز قادریم از همه ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه نظام استفاده کنیم. موازنه قدرت به ‌سود اسلام درحال تغییر است و دشمن هر روز در حال تشییع جنازه سیاسی و از دست دادن یک میدان استراتژیک است”. (فارس)
جنگ سایبری به نبرد فیزیکی می‌انجامد
معاون فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل کشور، با بیان این‌که هزینه بالای جنگنده‌ها و جنگ‌افزارها، کشورها را به‌سمت تولید سلاح سایبری برده که با کمترین هزینه بیشترین خسارت را وارد می‌کند، گفت:”جنگ سایبری موجب تخریب در عملکرد سرمایه سایبری، اختلال در امور کشور، تخریب روابط سیاسی و آغاز جنگ فیزیکی می‌شود”. (خبرنیوز)
دانشجویان:امام(ره) گفت:از ارزش‌ها کوتاه نیایید
در نشست نمایش و نقد بررسی مستند «۱۶۲» ساخته بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)، دانشجویان اعتقاد داشتند که «رقابت با شبکه‌های ماهواره خارجی نمی‌تواند فعالیت‌های صداوسیما را توجیه کند.» و این‌که صداوسیما در رقابتی خودساخته برنامه‌هایی تولید می‌کند که کاملاً شبیه برنامه‌های ماهواره‌ای است. عموماً دانشجویان به بیانات مقام معظم رهبری استناد می‌کردند که‌ایشان فرموده‌اند:”اگر برنامه‌های مناسبی ندارید از ارزش‌های انقلابی عدول نکنید و اگر دیدید برنامه خوبی ندارید آنتن تلویزیون را خالی بگذارید”. بخش دیگری از انتقادات دانشجویان در این نشست، به موسیقی‌های صداوسیما برمی‌گشت که «شجاعی کیاسری» نایب رئیس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، اعتقاد داشت:”در این هجمه‌ای که دشمن می‌کند چاره‌ای جز پخش این موسیقی‌ها نداریم. !” اما دانشجویان با استناد به بیانات مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) این استدلال را اشتباه دانسته و عنوان می‌کردند ما در رقابت نباید از ارزش‌های خود کوتاه بیائیم. جالب اینجاست که شجاعی کیاسری به‌‌عنوان نائب رئیس شورای نظارت بر صداوسیما تابه‌حال هیچ‌یک از بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص را نشنیده بود که مورد اعتراض شدید دانشجویان قرار گرفت. (مهر)
سلفیون در خوزستان درحال یارگیری هستند
مدیرکل ارشاد خوزستان، با بیان این‌که ردپای فعالیت‌های «سلفیون» در خوزستان وجود دارد، گفت:”آنان در این استان درحال یارگیری هستند، البته دستگاه‌های امنیتی، سیاسی و دینی نیز جهت مقابله با آنها فعالیت می‌کنند”. حجت‌الاسلام «سپهر» خاطرنشان کرد:”باتوجه به همجواری این استان با استان‌های عربی و سهل‌الوصول بودن دریافت شبکه‌های ماهواره‌ای در این استان، فعالیت‌های یاد شده بی‌تأثیر نبوده است”. (پایداری)
انتخاب بین بد و بدتر!
«پورمحمدی» رئیس سازمان بازرسی کل کشور، گفت:”مجلس و دیوان محاسبات پی‌گیر تخلفات دولت هستند، اما روحیه خاص «احمدی‌نژاد» شرایط سیاسی کشور را متشنج می‌سازد که‌این آرزوی دشمنان و آفت نظام است”. وی با اشاره به فرموده حضرت علی(ع) مبنی بر این‌که عاقل کسی است که در شرایط خاص بین بد و بدتر، بد را انتخاب کند، گفت:”وقتی وارد برخورد با تخلف دولت می‌شویم، تنش‌هایی در کشور ایجاد می‌شود”. (مشرق)
اظهارات رسایی و نامه دفتر‌هاشمی به هیأت رئیسه مجلس
«رسایی» نماینده مردم تهران، در نطق میان دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس، با بیان این‌که دستگاه قضایی و امنیتی کشور زیر فشار یک خانواده اختاپوسی! بوده است، به اتهامات «مهدی‌هاشمی» اشاره کرد و گفت:”۱۳ عنوان اتهامی در پرونده مهدی‌هاشمی وجود دارد و این درحالی است که برخی تلاش می‌کنند پرونده وی را به ابعاد سیاسی آن منحصر کنند”. درپی این اظهارات، دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت با ارسال نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس، ضمن اعتراض به انتشار توهین از تریبون مجلس، خواستار اختصاص فرصت پاسخگویی گردید. (جهان)
هاشمی رفسنجانی باید به قدرت برگردد!
«رادیو فردا» وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا، در گزارشی بار دیگر گفت:”هاشمی و جریان سیاسی که از قدرت رانده شده‌اند باید به صحنه قدرت برگردند!” رادیو فردا در این گزارش مدعی شده است که برای پیشرفت ایران باید بار دیگر‌هاشمی و جریانات سیاسی اطراف وی به قدرت بازگردند و کشور از دست بی‌تجربه‌های تندرو و افراطی خارج شود! (بولتن)
احتمال جدایی دسته‌جمعی اعضای منافقین
براساس اخبار رسیده از کمپ «لیبرتی»، اعضای منافقین مخالفت خود با «رجوی» را علنی کرده و احتمال جدایی دسته جمعی قوت گرفته است. جداشدگان اخیر فرقه رجوی اعلام کردند آمار ۳۰۰ نفری را از مخالفان رجوی از سوی سازمان اعلام شده ولی به‌طور قطع آمار واقعی کسانی که مخالفت خود با رجوی را علنی کرده‌اند بسیار بیشتر از اینها است. (دیده‌بان)

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2563

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.