آغاز تخریب مسجدالحرام با وجود اعتراض‌های گسترده درخصوص تخریب آثار اسلامی در مکه و مدینه، تخریب یکی از بخش‌های تاریخی مسجدالحرام آغاز شد. شرکت مجری طرح توسعه مسجد الحرام با حذف گنبد «رواق عثمانی» در بخش شرقی این مکان مقدس در مکه، تخریب این اثر تاریخی را آغاز کرد. (العالم)  فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) قرارگاه ...

آغاز تخریب مسجدالحرام

با وجود اعتراض‌های گسترده درخصوص تخریب آثار اسلامی در مکه و مدینه، تخریب یکی از بخش‌های تاریخی مسجدالحرام آغاز شد. شرکت مجری طرح توسعه مسجد الحرام با حذف گنبد «رواق عثمانی» در بخش شرقی این مکان مقدس در مکه، تخریب این اثر تاریخی را آغاز کرد. (العالم)

 فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) قرارگاه مطبوعش را به‌عنوان یک ظرفیت منحصر به فرد در حوزه سازندگی کشور معرفی کرد و گفت:”توسعه سرمایه «دانش مهندسی» مهمترین شاخصه فعالیت این قرارگاه دانست”. (عصر ایران)
 مقامات دولت کره جنوبی از کشف و انتقال بقایای موشک دوربرد کره شمالی که به دریای زرد افتاده بود خبر دادند. «کیم مین سوئک» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت:”بقایای این موشک بالستیک هم اکنون برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه منتقل شده است”. (ریانووستی)
 پارلمان قرقیزستان توافقنامه مربوط به تمدید حضور پایگاه نظامی روسیه در خاک قرقیزستان تا سال ۲۰۳۲ و با اجاره بهای ۵/۴ میلیون دلار در سال را تصویب کرد. (ایلنا)
 آخرین گروه نیروهای رزمی فرانسه ۲ سال پیش از خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان، کابل را ترک کردند.
 در حمله راکتی افراد ناشناس به فرودگاه شهر پیشاور پاکستان، حداقل ۲ نفر کشته و چندین نفر نیز زخمی شدند. (خبرگزاری افغانستان)
 «مصطفی دولت‌یار» عضوتیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، گفت:”شخصاً درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و ۱+۵ امیدوار نیستم. از نظر ایران منطقی نیست که غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم را که برای تولید سوخت هسته‌ای مورد نیاز است متوقف کند”. (تابناک)
 نشانه‌ها حاکی از این است که سایت ارزشی «گام نیوز» به‌دلیل فعالیت‌های گسترده بر علیه مذاهب دروغین و بالاخص وهابیت، توسط وهابیون هک شده است. (جهان)
 «آلن ایر» سخنگوی فارسی زبان وزارت امورخارجه آمریکا در گفتگوی تلویزیونی با تحلیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت:”به قول معروف (فارسی زبانها) میزان رأی ملت است”. (بولتن)
 سیاست اشتباه مدیران «مؤسسه شهید آوینی» باعث شد ماهنامه «سینما‌رسانه»، تنها ماهنامه تخصصی جبهه انقلاب در حوزه سینما، آن‌هم بعد از نوزده سال انتشار تعطیل شود. (رجا)
 مسئول قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اجرای طرح «الحافظون» در دانشگاه‌های کشور گفت:”این طرح از مهرماه آغاز شده است و ۱۲ هزار دانشجو در آستانه حفظ یک جزء قرآن کریم قرار دارند”. (فارس)
 یک مسئول نفتی مستقر در یکی از استان‌های جنوبی و چند تن از کارکنان زیر دست وی طی روزهای اخیردستگیر شده‌اند. این افراد متهم هستند بخشی از تولیدات مجتمع محل فعالیت خود را با دستکاری یکی از کنتورهای اندازه‌گیری، در لیست ثبت نکرده و در بازار آزاد می‌فروختند که از این راه، صدها میلیون تومان سود به‌دست آورده‌اند. (آفتاب)
 شنیده شده که لیدر حلقه انحرافی، برای ساماندهی ستادهای انتخاباتی خود (م-س) یکی از مدیران نهاد ریاست جمهوری که اخیرا فرد دیگری به‌جای وی منصوب شده است را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود انتخاب کرده است. (ندای انقلاب)
 «صالحی» وزیرخارجه کشورمان با محکومیت هرگونه مداخله نظامی و کمک تسلیحاتی برخی کشورهای غربی و عربی به مخالفان حکومت سوریه، تصریح کرد:”جمهوری اسلامی ایران اجازه موفقیت طرح‌ها و سناریوهای غربی برای سرنگونی حکومت سوریه را نمی‌دهد”. (باشگاه خبرنگاران)
 «داوداوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفت:”سرانجام پس از دو سال از گذشت بحران در سوریه جامعه جهانی به‌این نتیجه رسیده که بشار اسد باید از قدرت کنار برود و ترکیه پیش بینی می‌کند که در صورت کنار رفتن اسد، تمام کشورها مدعی سهم خواهی از سوریه شوند”. (مشرق)
 «صالح مسلم» رهبر حزب اتحاد دموکراتیک، که به‌عنوان شاخه سوریه‌ای «پ.ک.ک» شناخته شده، در دیدار با شورای ائتلافی به توافقات مهمی دست یافته و قرار است از این به بعد شاخه نظامی این حزب به‌نام واحدهای دفاع از خلق (YPG) با هماهنگی شورای فرماندهی ارتش آزاد سوریه، در برابر نظامیان «بشار اسد» بجنگد. (بولتن)

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2551

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.