ناتو مدعی استفاده از موشک‌های اسکاد در سوریه شد دریادار «جیمز استاوریدیس» فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو مدعی شد:”دولت سوریه علیه مخالفان خود از موشک‌های اسکاد استفاده کرده است. بنا بر ادعای «اتاوریدیس» تعدادی از این موشک‌ها در فاصله بسیار نزدیک به مرز ترکیه فرود آمده است”. این درحالی است که منابع آگاه و محافل امنیتی ...

ناتو مدعی استفاده از موشک‌های اسکاد در سوریه شد


دریادار «جیمز استاوریدیس» فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو مدعی شد:”دولت سوریه علیه مخالفان خود از موشک‌های اسکاد استفاده کرده است. بنا بر ادعای «اتاوریدیس» تعدادی از این موشک‌ها در فاصله بسیار نزدیک به مرز ترکیه فرود آمده است”. این درحالی است که منابع آگاه و محافل امنیتی منطقه فاش کردند:”عربستان سعودی و قطر مقادیر زیادی مواد منفجره مدرن و متنوع از رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکا خریداری کرده‌اند، با کمک سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورهای همسایه سوریه از جمله ترکیه مواد خریداری شده را به اراضی سوریه قاچاق کرده‌اند. در حوادث میدانی سوریه نیز اخبار تسلط تروریست‌ها بر دانشکده پیاده نظام ارتش در حلب کذب است و گزارش‌ها از درگیری شدید در این منطقه حکایت دارد. تروریست‌ها بیش از ۲۵۰ شهروند سوری حامی حکومت از منطقه «عقرب» در حومه حمص را دزدیده‌اند که ۹۶ نفر از آنها موفق به فرار شدند. تروریست‌ها ساختمانی که گروگان‌ها در آن حضوردارند را بمب‌گذاری کرده‌ تا از نزدیک شدن ارتش به آن جلوگیری کنند. همچنین با وجود شایعه پراکنی برخی رسانه‌ها مبنی بر حمله گروههای مسلح به فرودگاه بین‌المللی دمشق و حتی تسلط بر آن، این منطقه در اختیار ارتش بوده و رفت‌وآمد در آن بطور طبیعی جریان دارد. (تابناک)


«بارزانی» نام مناطق مورد منازعه را تغییر داد

«مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان، در سایه تنش ایجاد شده در روابطش با بغداد، دستور داد که نام مناطق مورد منازعه را به «مناطق کردستانی خارج از اقلیم» تغییر دهند و دیگر از واژه مناطق مورد منازعه یا مناطق مورد اختلاف درباره‌این مناطق که شامل کرکوک هم می‌شود، استفاده نشود. (بولتن)


جریان آزمایش مواد شیمیایی روی موش‌ها توسط ترویست‌ها


انتشار اخبار مربوط به آزمایش مواد شیمایی روی خرگوش‌ها و موشها از سوی تروریست‌ها در برخی رسانه‌ها و سایت‌های اینترنتی مردم سوریه را نگران کرده است. در این میان برخی سایت‌های اینترنتی و روزنامه‌ها از جمله روزنامه «یورک» ترکیه اعلام کردند که افراد مسلح مواد سمی را مورد آزمایش قرار داده تا به میزان تأثیرگذاری آن روی انسانها پی ببرند. (برنا)


قدردانی گروه‌های فلسطینی دمشق ازمقام معظم رهبری

گروه‌های فلسطینی مستقر در دمشق با صدور بیانیه‌ای از سخنان مقام معظم رهبری در تبریک به ملت فلسطین و جهاد قهرمانانه‌ آنها در جنگ غزه تقدیر و تشکر کردند. دراین بیانیه آمده:«بعد از شنیدن سخنان امام خامنه‌ای، رهبری و اعضای ائتلاف گروه‌های اسلامی از مواضع اصولی و عقیدتی ایشان که حافظ حقوق ملت فلسطین و مقدسات و حقوق امت است، تقدیر و تشکر می‌کند. » (ایسنا)

افزایش درخواست پناهندگی ایرانیان


درخواست پناهندگی ایرانیان در خارج از کشور در ۴ سال گذشته، روندی رو به افزایش داشته است. طبق آمار امور پناهندگان سازمان ملل، در سال ۲۰۰۹ بیش از ۱۱ هزار ایرانی از طریق کمیساریای عالی امور پناهندگان درخواست پناهندگی کرده‌اند که‌این رقم در سال ۲۰۱۰ به بیش از ۱۵ هزار و در سال ۲۰۱۱ به ۱۸ هزار نفر افزایش یافته است. (آفتاب)


طرح تقلب در مصرکلید خورد

جبهه نجات ملی معارض مصر مدعی تقلب در همه‌پرسی قانون اساسی شده و نسبت به میزان تخلفات صورت گرفته در روند برگزاری همه‌پرسی ابراز نارضایتی کرد. اتاق عملیات جبهه نجات ملی مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که وقایع ثبت شده درهمه‌پرسی نشان می‌دهد که درهمه استان‌ها تخلفات تا حد زیادی رخ داده و تمایل صریحی برای تقلب در انتخابات از سوی جماعت اخوان‌المسلمین وجود دارد. (فارس)


موافقت ۱+۵ با ارائه بسته تشویقی به‌ایران

برخی مقامات آمریکایی و اروپایی اعلام کردند‌ قدرت‌های جهان موافقت کردند، در صورتی‌که‌ایران حاضر شود تا بخش‌های کلیدی از برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند، بسته تشویقی جدیدی به‌ایران پیشنهاد دهند اما مقامات آمریکایی می‌گویند که احتمال بسیار اندکی وجود دارد که موضع تهران زیر زنجیره‌ای از تحریم‌های بین‌المللی ملایم شود. (جهان)


تسلیحات مصری در اختیارشوریان سوری

منابع سوری اخیراً موفق شدند در حمله به یکی از مراکز شورشیان در استان ادلب، موشک‌های ۱۲۲م کاتیوشا را به دست آورند که با نام صقر۵ توسط مصر تولید می‌شود. مشخص نیست که آیا دولت مصر خود این موشک‌ها را در اختیار شورشیان قرار داده است و یا این‌که کشور سومی مانند قطر یا ترکیه این موشک‌ها را خریداری و در اختیار شورشیان قرار داده‌اند. (ایران آباد)


اعتراض بی‌سابقه علیه کشتار شیعیان


هزاران تن از شیعیان پاکستان که در اعتراض به ادامه کشتار شیعیان در این کشور از دوشب پیش تاکنون در شهر کراچی تحصن کرده‌اند، خواهان مذاکره با دولت مرکزی شدند. گروه‌های مختلف شیعه به دعوت «شورای اتحاد شیعه» با تجمع اعتراض‌آمیز در کراچی خواهان عملیات ارتش برای ریشه‌کن کردن تروریسم شدند. (مشرق)


آغاز تخریب مسجدالحرام

با وجود اعتراض‌های گسترده درخصوص تخریب آثار اسلامی در مکه و مدینه، تخریب یکی از بخش‌های تاریخی مسجدالحرام آغاز شد. شرکت مجری طرح توسعه مسجد الحرام با حذف گنبد «رواق عثمانی» در بخش شرقی این مکان مقدس در مکه، تخریب این اثر تاریخی را آغاز کرد. (العالم)

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2550

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.