مجری طرح اکتشاف منابع هیدرات گازی پژوهشگاه صنعت نفت از کشف ذخایر عظیم هیدرات گازی در دریای عمان خبر داد و گفت: حجم این منابع معادل کل ذخایر متعارف نفت و گاز کشور است. به گزارش خبرنگار اقتصادی پیارم به نقل از خبرگزاری فارس ناصر کشاورز مجری طرح اکتشاف منابع هیدرات گازی دریای عمان در ...

مجری طرح اکتشاف منابع هیدرات گازی پژوهشگاه صنعت نفت از کشف ذخایر عظیم هیدرات گازی در دریای عمان خبر داد و گفت: حجم این منابع معادل کل ذخایر متعارف نفت و گاز کشور است.

خبرگزاری فارس: کشف ذخایر عظیم هیدرات گازی در آب‌های ایرانی دریای عمان

به گزارش خبرنگار اقتصادی پیارم به نقل از خبرگزاری فارس ناصر کشاورز مجری طرح اکتشاف منابع هیدرات گازی دریای عمان در یک نشست خبری که صبح امروز در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، گفت: براساس آخرین پژوهشهای صورت گرفته در منطقه دریای عمان که از غرب خلیج فارس تا منطقه شرقی کشور محسوب می‌شود، به ذخایر هیدرات گازی دست یافتیم که معادل ذخایر متعارف نفت و گاز کشور است.

وی با اشاره به کاهش حجم ذخایر متعارف نفت و گاز در جهان تصریح کرد: اگر چه راهکارهایی برای جایگزینی منابع هیدروکربوری مانند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از سوی بسیاری از کشورها پیش‌بینی شده است، به دو دلیل عمده نمی‌توان نیاز به ذخایر هیدروکربوری را انکار کرد.

کشاورز ضرورت تامین خوراک واحدهای پتروشیمی و سوخت خودروها از طریق منابع هیدروکربوری را دو دلیل عمده نیاز کشورها به منابع هیدروکربوری اعلام و افزود: با توجه به دلایل گفته شده و کاهش روزافزون منابع هیدروکربوری در جهان، به این فکر افتادیم تا طرحی به منظور شناسایی منابع نامتعارف نفت و گاز برای تامین نیازهای آتی اجرا شود.

کشاورز با بیان این که طرح شناسایی هیدرات‌های گازی در دریای عمان با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و تعدادی از شرکت‌های داخلی و خارجی از اردیبهشت سال گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: هدف این طرح در فاز اول، شناسایی منابع جدید و بررسی میزان گستردگی و حجم ذخیره آنها با استفاده از روش های لرزه‌نگاری بوده است.

مجری طرح اکتشاف منابع هیدرات گازی پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید بر این که به منظور شناسایی ذخایر نامتعارف هیدروکربوری در دریای عمان، طرح جامعی در پژوهشگاه صنعت نفت تهیه شده است که از آن می‌توان به عنوان یک نوآوری ملی یاد کرد.

مجری طرح اکتشاف منابع هیدرات گازی در دریای عمان درباره ضرورت استفاده از هیدرات های گازی در آینده گفت: هر متر مکعب از هیدرات گازی پس از استخراج معادل ۱۶۴ مترمکعب گاز برای ما ارزش حرارتی ایجاد می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2544

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.