به گزارش پیارم به نقل از حکمی نیوز ، یکی از جمله مشکلات بد فهمی وعدم شناسایی میدان ها در شهر بندرعباس عدم مطابقت نام آنها با نماد به کار رفته در وسط  آن است. میدان شهداء و مجسمه های ماهی!! ؟       از قدیمی ترین میدان های بندرعباس که قدمتی حدود ۲۰ ...

به گزارش پیارم به نقل از حکمی نیوز ، یکی از جمله مشکلات بد فهمی وعدم شناسایی میدان ها در شهر بندرعباس عدم مطابقت نام آنها با نماد به کار رفته در وسط  آن است.

میدان شهداء و مجسمه های ماهی!! ؟

 

 


 

از قدیمی ترین میدان های بندرعباس که قدمتی حدود ۲۰ سال به بالا را دارد( میدان یادبود) است، نماد مورد استفاده شده در وسط این میدان از همان اوایل ساخت، مجسمه  ماهی بوده است که در زمان حال به همت اداره محترم شهرداری این شهر به نام میدان شهداء تغییرنام یافته است و تقریبا  دو سال از این تغییر می گذرد، با این وجود باز هم مردم شهر آن را به نام اولیه خود می شناسند.

حالانماد ماهی ونام شهدا چه ارتباطی با هم میتوانند داشته باشند الله اعلم.

محسن یکی از شهروندان بندرعباسی در این رابطه گفت که هر وقت با تاکسی جا به جا می شوم هیچ یک از مسافرین هنگامی که می خواهند در حوالی این میدان پیاده شوند آن را به نام به ثبت رسیده خود صدا نمی زنند و علت آن را هم بی ربط بودن مجسمه ماهی در وسط آن می داند.

با شنیدن نام این میدان هر بینند ه ای انتظار دیدن نمادی از شهداء را دارد،و این دقیقا همان چیزی است که نظر  هر بیننده ای را به  خود جلب می کند(وجود مجسمه های ماهی در وسط میدان شهداء.)


میدان دفاع مقدس و کشتی !!؟




به محض ورود به شهر بندرعباس چشمت به کشتی کوچکی می خورد که در سمت راست میدان قرار دارد  اما چشمانت را که کمی آن سوتر می بری  و به نام میدان می خورد دهانت از تعجب باز می ماند.

کسی نفهمد  رزمندگان ما در دفاع مقدس با چه سلاحی جنگیده اند فکر می کند با کشتی به جنگ مزدوران بعثی رفته اند.

محمد ،  یکی از مغازه داران کنار این میدان ، می گوید که  چندین بار دیدم چند گردشگر از این میدان عکس گرفته اند و خندیده اند. ۲ روز پیش هم پسر بچه ای را دیدم که بعد از گرفتن عکس این میدان گفت این عکس خوراک صفحه طنزفیس بوکمه.

محمد در ادامه می گوید مشکل شهرداری در نام گذاری این اسم ها این است که اول خود میدان را ساخته اند و بعد به فکر اسم برای میادین بوده اند ..


میدان امام خمینی و بدون نماد !!



این میدان ها که در گوشه و کنار شهر قرار گرفته اند نمای زننده ای به شهر داده به طوری که بساط خنده ی هر گردشگر و یا توریستی را فراهم کرده است.

بهتر نیست حداقل در نامگذاری خیابانها ، کوچه ها و  میدان ها که ظواهر بیرونی یک شهر و مردمانش را نشان می دهد کمی فکر شود و اینگونه به مردم  توهین نشود ؟

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2538

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.