بندرعباس- سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در هرمزگان گفت: یک هیات بلند پایه اقتصادی و تجاری اوایل هفته آینده به استان هرمزگان سفر می کند. سعید شعبان این سفر به دعوت استاندار هرمزگان و در راستای تقویت روابط دو جانبه بین استان های مسندم عمان و هرمزگان ایران انجام می شود. وی اضافه کرد: در ...

بندرعباس- سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در هرمزگان گفت: یک هیات بلند پایه اقتصادی و تجاری اوایل هفته آینده به استان هرمزگان سفر می کند.

سعید شعبان این سفر به دعوت استاندار هرمزگان و در راستای تقویت روابط دو جانبه بین استان های مسندم عمان و هرمزگان ایران انجام می شود.

وی اضافه کرد: در این سفر دو روزه هیاتی چهل نفره ازجمله مدیر صنعت و معدن، اتاق بازرگانی و شماری از مدیران شرکت ها و فعالان اقتصادی استاندار مسندم عمان را همراهی می کنند.

سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در هرمزگان از مهم ترین برنامه این سفر دو روزه به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری دو استان هم مرز هرمزگان و مسندم عمان اشاره کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: در این همایش مسائلی همچون ایجاد و فعالیت بازارچه های مرزی، صادرات محصولات کشاورزی، توسعه فعالیت های توریستی و تجاری بین دو استان و همچنین همکاری در زمینه شیلات مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گفته شعبان، پیگیری برخی از مفاد تفاهم نامه های سفر های قبلی هیات های دو استان به خصوص سفر هیات هرمزگانی به استان مسندم عمان نیز در دستورکار این نشست قرار دارد.

وی یادآورشد: بازدید از منطقه ویژه اقتصادی صنعتی و معدنی خلیج فارس و مجتمع بندری شهید رجایی در اولویت برنامه های استاندار مسندم عمان و هیات همراه او در سفربه هرمزگان است.

شبه جزیره یا استان مسندم با مرکزیت خصب از نقاط راهبردی(استراتژیک) سلطان نشین عمان محسوب می شود که با قرار داشتن در جنوب تنگه هرمز، موقعیت استراتژیکی این کشور را دوچندان کرده است.

بر اساس آمارهای موجود، میزان تولید روزانه نفت خام عمان ۸۰۶هزار بشکه و صادرات آن ۵۹۴هزار بشکه است.

تولید ناخالص داخلی سلطان نشین عمان ۵۳ میلیاردو ۷۶ میلیون دلار با نرخ رشد ۳/۶ درصد و ذخایر ارزی آن نیز ۱۴میلیارد دلار اعلام شده است.

عمان بعنوان یکی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد در سازمانهای بین المللی و منطقه ای از جمله گروه ۷۷، جنبش عدم تعهد، سازمان تجارت جهانی، شورای همکاری خلیج فارس، صندوق پول اعراب، و سازمان خواربار ملل متحد نیز عضویت دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2522

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.