قشم – معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان قشم گفت: اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی و مقررات ترافیکی بدون برنامه ریزی، طراحی و فرهنگسازی ترافیک با مشکل مواجه می شود. به گزارش پیارم به نقل از ایرنا حسین رضایی روز پنجشنبه در نشست اعضای شورای ترافیک شهرستان قشم افزود: پلیس امروز طبق وظیفه ...

قشم – معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان قشم گفت: اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی و مقررات ترافیکی بدون برنامه ریزی، طراحی و فرهنگسازی ترافیک با مشکل مواجه می شود.

به گزارش پیارم به نقل از ایرنا حسین رضایی روز پنجشنبه در نشست اعضای شورای ترافیک شهرستان قشم افزود: پلیس امروز طبق وظیفه قانونی خود این قوانین را اجرا می کند، ولی چون پیش نیازهای ترافیک فراهم نشده است، نه تنها مشکلات ترافیکی کاهش نمی یابد، بلکه این مشکلات افزایش نیز می یابد.

به گفته وی وقتی در سراسر خیابانی که فاقد پارکینگ عمومی است، تابلو توقف ممنوع نصب شود و مردم نیز به هر دلیلی مجبورند در آن خیابان توقف داشته باشند، جریمه کردن مردم از سوی پلیس که طبق وظیفه قانونی خود عمل می کند، راه به جایی نمی برد.

وی مقوله ترافیک را بخش اصلی زندگی مردم در کلان شهرها خواند و گفت: شهرهایی مانند قشم نیز که در فصولی از سال به علت کثرت سفر مسافران و گردشگران به آن، پذیرای جمع کثیری از خودروهاست، با معضل ترافیک دست به گریبان هستند.

معاون فرماندار قشم در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست بر ضرورت آموزش مباحث ترافیکی به مردم تاکید کرد و گفت: دستگاه های ذیربط بخصوص آموزش و پرورش و رسانه ملی وظیفه خطیری در این نوع آموزش دارند.

به گفته رضایی تا زمانی که رانندگان خودرو، راکبان موتورسیکلت و حتی عابران پیاده آموزش های لازم ترافیکی را فرا نگیرند و فرهنگسازی در زمینه ترافیک صورت نگیرد، جلوگیری از تخلفات رانندگی امکان پذیر نیست.

براساس این گزارش رییس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم نیز در این نشست با اشاره به اینکه عامل اکثر تصادفات رانندگی در قشم موتور سیکلت و راکبین آنها زیر ۱۸سال است، گفت: ما در مدارس کلاس های آموزشی ویژه ترافیک و رانندگی تشکیل می دهیم ولی این کلاس ها چتدان کارساز نبوده است.

سروان حجت الله سراقی فرهنگسازی در زمینه ترافیک و رانندگی را فراتر از اقدامات یک یا چند دستگاه دانست و تصریح کرد: بدیهی است که پلیس به تنهایی قادر به حل معضلات ترافیکی نیست، بلکه این کار نیاز به حضور همه دستگاه های مرتبط و تاثیرگذار دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2521

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.