تهران – روزنامه های تهران شماره امروز- چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ خود را با سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار میهمانان ˈ اجلاس استادان و بیداری اسلامی ˈ و عکس هایی از آن دیدار آراسته اند. به نوشته ˈ کیهان ˈ‌حضرت آیت الله خامنه ای در آن دیدار از جمله فرموده اند: دشمن از ...

تهران – روزنامه های تهران شماره امروز- چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ خود را با سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار میهمانان ˈ اجلاس استادان و بیداری اسلامی ˈ و عکس هایی از آن دیدار آراسته اند.

به نوشته ˈ کیهان ˈ‌حضرت آیت الله خامنه ای در آن دیدار از جمله فرموده اند: دشمن از اسلام ناب می ترسد نه از اسلام برده دلار .

مقام معظم رهبری همچنین گفته اند: دشمنان از بروز اسلام حقیقی و واقعی به شدت وحشت دارند . … جمهوری اسلامی ایران با ریخته شدن یک قطره خون از هر مسلمانی مخالف است . … هرگونه تصوری مبنی بر این که استکبار جهانی به سرمداری آمریکا ممکن است با حرکت های اسلامی کنار بیاید ، خطا است.

* خبر مهم دیگر در روزنامه های تهران ، اعلان ورود بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران در روز پنجشنبه – فردا – است .

این بازدید در ادامه دیدارهای دوره ای بازرسان صورت می گیرد. به نوشته روزنامه ها، مقام های مسوول گفته اند که در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات فرستادگان آژانس و مقام های ایران ، مدت دو روزه سفر این هیات هفت نفره تمدید خواهد شد.

در این باره سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز به روزنامه ها گفته است ؛ توافقات با آژانس باید توافقات کاملی باشد که در آن حق ایران برای بهره مندی از دانش هسته ای به شکل کامل از جمله چرخه سوخت و غنی سازی وجود داشته باشد.

* خبر اقتصادی مهم روز، عرضه اوراق سلف نفتی از ۱۳ دی ماه است . عرضه اوراق در بورس انرژی و شعب منتخب بانک سپه انجام خواهد شد.

در مرحله نخست رقم کل اوراق سلف‌ نفتی قابل انتشار ۵۰۰ میلیون دلار است که به دو صورت ارزی(دلار) و ریالی و با سر رسید سه ساله و براساس قرارداد‌های سلف موازی و استاندارد شرکت ملی نفت منتشر می‌شود.

عرضه‌کننده این اوراق شرکت ملی نفت است . عرضه چنین اوراقی در بازارهای سرمایه جهان بی‌سابقه است و این برای نخستین بار است که چنین اوراقی در دنیا منتشر می‌شود.

کارشناسان پیش بینی می کنند اوراق سلف نفتی جذاب‌ترین و پرسود‌ترین اوراق بهادار با درآمد ثابت در اقتصاد ایران باشد چون این اوراق مبتنی بر ارزشمند‌ترین دارایی اقتصاد ایران، یعنی نفت منتشر می‌شود. به گفته او این اوراق مطابق با احکام شریعت مقدس اسلام و فقه شیعه و با مجوز کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار طراحی شده است.

نحوه انتشار – اوراق سلف نفتی در دونماد دلاری و ریالی عرضه می‌شود که در نماد دلاری سقف سود در نظر گرفته نشده و سود آن در یک دوره سه ساله ۳۰ درصد تعیین شده است. همچنین نرخ باز خرید قبل از سر رسید اوراق دلاری با سود روز شمار هفت درصد تعیین شده است.

در نماد ریالی هم سود سه ساله برای اوراق سلف‌ نفتی حداقل ۸۰ درصد تعیین شده که سقف سود نیز برای آن درنظر گرفته نمی‌شود، ضمن اینکه نرخ سود باز خرید اوراق ریالی قبل از سر رسید ۲۰درصد است.

درباره منافع و مزایای خرید ریالی اوراق سلف نفتی باید گفت: در این حالت ریسک سرمایه‌گذاری در صورت افزایش نرخ دلار پوشش داده می‌شود، ضمن اینکه وزارت نفت و شرکت ملی نفت حد اقل سود این اوراق را تضمین کرده‌اند.

وی افزود: طبق آمار اعلام شده بانک مرکزی ۱۸میلیارد دلار ارز در خانه‌های مردم موجود است که با انتشار این اوراق در این مرحله امکان جذب بخشی از ارزهای سرگردان و هدایت آن به حوزه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت فراهم می‌شود.

اختیار فروش – طبق مکانیسم طراحی شده دارندگان اوراق سلف نفتی پس از پایان دوره اختیار فروش اوراق خود را دارند، به‌ عنوان مثال اگر پایه قیمت نفت در زمان عرضه اوراق را ۱۰۰دلار در نظر بگیریم، در صورتی که قیمت نفت سه سال دیگر از ۱۳۰دلار بالاتر برود، دارنده اوراق سلف نفتی می‌تواند نفت متعلق به‌ خودش را بفروشد و در صورتی که قیمت از ۱۳۰ دلار پایین‌تر رود، شرکت نفت متعهد است اوراق عرضه شده را به قیمت ۱۳۰دلار از دارندگان تحویل بگیرد.

مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه امید درباره نحوه تعیین قیمت هر سند اوراق سلف نفتی گفت: قیمت هر برگه اوراق سلف نفتی معادل میانگین قیمت یک بشکه نفت عمان و دبی، یک روز قبل از عرضه اوراق خواهد بود.

ˈ اعتماد ˈ به موضوع فروش اوراق سلف نفتی، عنوان درشت ˈ‌نفت سر سفره سهامداران ˈ ‌داده با این ادعا که ˈ‌دولت به دنبال وسوسه سرمایه گذاران در صنعت نفت است .ˈ

* با آنکه اعتراض ها به نمایش برخی فیلم های روی اکران در سطح خیابان ها فروکش کرده است ، ˈ‌یالثارات الحسین (ع)‌ ˈ ‌ارگان ˈانصار حزب الله ˈ از دستگاه قضایی خواست تا ˈغائله آفرینی سینمای مفسد و بی منطقˈ را مهار کند و ˈعبدالحمید محتشم ˈ‌دبیرکل انصار حزب الله که تظاهرات را سازمان می داد ، گفت :‌ˈ متولیان کارشان را درست انجام دهند تا نیاز به تجمع نباشد .ˈ

*اتفاق مهم روز – عقب نشیتی مجلس از تعیین رجل سیاسی با حذف اصلاحیه ماده ۳۵ قانون انتخابات است که در مجلس در دست بررسی است. اصلاحات در دست اقدام روی قانون انتخابات با واکنش های بسیار روبرو شده و تظاهراتی را نیز در مخالفت با آن به دنبال داشته است. مخالفان معتقدند که اصلاحات مورد نظر ، حقوق عمومی را که در قانون اساسی صراحت دارد، سد می کند.

لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به نوشته ˈ‌راه مردم ˈ‌ گفته است؛ با آرایی که نمایندگان داده اند ˈاصلاح قانون انتخابات قطعی شد ˈ .

باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی پیشتر گفته بود که ممکن است موضوع مسکوت گذاشتن اصلاح قانون در جلسه عمومی مطرح شود.

در صورت تصویب نهایی، مصوبه مجلس باید به تایید شورای نگهبان برسد که سخنگوی آن قبلا از مغایرت های آن با قانون اساسی گفته است .

در باره تخلفات ارزی بانک ها مدت ها بود که مسوولان بانک مرکزی و نیز نهادهای ناظر می گفتند. ˈ‌آرمان روابط عمومی ˈخبرمی دهد که پرونده تخلفات ارزی در دادگاه بالاخره بسته شد و ˈ‌تخلف ارزی ۳هزار میلیارد تومانی بانک ها محرز شد .ˈ

ˈجشمید بسم الله ˈ را مردم با بحران ارزی اخیر شناختند که به گفته رحیمی معاون اول رییس جمهوری ، عامل اصلی و یا حداقل یکی از اصلی ها بوده است .

چند وقتی شایع شده بود جمشید بسم الله از زندان آزاد شده است . ˈ‌تهران امروز ˈ‌به نقل از مقام ها ی قضایی این شایعه را تکذیب کرده است.

* و این خبر برای کسانی که چند تا سیم کارت تلفن همراه می خرند. مسوولان مخابرات به نوشته ˈ‌هفت صبح ˈ‌ گفته اند که بر طبق مقررات جدید دیگر یک فرد نمی تواند چند تا سیم کارت به نام خود بخرد. این تعداد محدود به ۹ سیم کارت است و از روز پنجشنبه – فردا – هم به اجرا در می آید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2520

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.