مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: علی‌رغم درخواست‌های کتبی کارفرمایان مبنی بر صدور مجوز استفاده از نیروی کار خارجی، تاکنون هیچ مجوزی در این راستا صادر نکرده‌ایم. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس ، احمد راستی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان اشتغال ایجاد شده در استان‌ها از ...

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: علی‌رغم درخواست‌های کتبی کارفرمایان مبنی بر صدور مجوز استفاده از نیروی کار خارجی، تاکنون هیچ مجوزی در این راستا صادر نکرده‌ایم.

خبرگزاری فارس: عدم صدور مجوز به‌کارگیری اتباع بیگانه

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس ، احمد راستی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان اشتغال ایجاد شده در استان‌ها از طرف ستاد اشتغال کشور و سامانه رصد تعیین می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه در برخی از مراجع جایگاه ایجاد اشتغال توسط هرمزگان را با برخی از استان‌های پرجمعیت سنجیده بودند که باید گفت این آمار نسبت به سهمیه تامین شده و جمعیت هر استان سنجیده شود.

وی با بیان اینکه هرمزگان در سال‌های گذشته نیز در سامانه رصد مقام نخست ایجاد اشتعال را داشته و دارد، افزود: اشتغال ایجاد شده در هرمزگان و آمار آن شفاف است.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه کارهایی که در هفت سال اخیر در هرمزگان صورت گرفته است، قابل توجه است، یادآور شد: در اواخر سال ۸۴ هیچ کارخانه فولادی در هرمزگان وجود نداشت و این در حالی است که در حال حاضر چهار کارخانه فولاد و یک کارخانه ذوب آلومینیوم در هرمزگان داریم.

وی بیان داشت: ظرفیت بندر شهید رجایی، پالایشگاه‌های بندرعباس و  لاوان و همچنین طول راه‌های ارتباطی استان دو برابر شده است که اینها همه می‌تواند به توسعه ظرفیت‌های اشتغال هرمزگان کمک کند.

راستی ادامه داد: در عین حال در سال‌های اخیر شاهد توسعه شهرها نیز بوده‌ایم که در این امر نباید از اشتغال ایجاد شده در حوزه مسکن غافل ماند.

وی با بیان اینکه در برخی از حوزه‌ها کارفرمایان به دلیل بهره‌گیری از نیروی کار درخواست استفاده از اتباع خارجی را دارند، افزود: درخواست‌های کتبی متعددی مبنی بر صدور مجوز استفاده از کارگران خارجی که اداره کار استان ارائه می‌شود که تاکنون ما در این راستا مجوزی را صادر نکرده‌ایم.

راستی با بیان اینکه در هرمزگان در تمام بخش‌ها کمبود نیروی کار ماهر وجود دارد، گفت: حتی در حوزه کارگری نیز به افراد ماهر نیازمندیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی از استان‌هایی هستیم که بیشترین برخورد با اتباع خارجی را در حوزه اشتغال با کارفرمایان داشته‌ایم.

به گفته وی اما به دلایلی باز هم جذابیت برای استفاده از نیروهای خارجی کار به ویژه در حوزه مسکن و کشاورزی وجود دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2518

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.