آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به دومین همایش بین‌المللی سیدالساجدین‌؛ امام زین‌العابدین؛ علی بن الحسین(ع) در هرمزگان گفت: صحیفه کامله سجادیه یادگار بزرگ و معجزه امام سجاد(ع) در دانشگاه‌ها تدریس شود. بسم‌الله الرحمن الرحیم «و ما امرو الا لیعبدوا‌الله مخصلصین له الدین» (سوریه بینه، آیه ۵) پرستش و بندگی خدا و اخلاص در عبادت ...

آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به دومین همایش بین‌المللی سیدالساجدین‌؛ امام زین‌العابدین؛ علی بن الحسین(ع) در هرمزگان گفت: صحیفه کامله سجادیه یادگار بزرگ و معجزه امام سجاد(ع) در دانشگاه‌ها تدریس شود.

خبرگزاری فارس: صحیفه سجادیه باید در دانشگاه‌ها تدریس شود

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«و ما امرو الا لیعبدوا‌الله مخصلصین له الدین» (سوریه بینه، آیه ۵)

پرستش و بندگی خدا و اخلاص در عبادت در این عالم پهناور و بی‌کرانه، از بندگان مخلص حسب درجاتی که به آن نائل شده‌اند آشکار می‌گردد و در رأس آنها، انبیا و ائمه هدی علیهم‌السلام قرار دارند و مثل حضرت ابراهیم خلیل به مقام خلت نائل گردیده و حضرت خاتم‌الانبیاء صلی‌الله علیه وآله به حبیب خدا مقلب شده است و ائمه طاهرین صلوات‌الله علیهم اجمعین به مقام امامت که مثل حضرت ابراهیم علیه‌السلام پس از طی آن دوره‌های ملکوتی به آن افتخار یافت حائز گردیدند و نخبگان این میدان و ظهور خاص هر کدام به صفت قرب وصل و ایصال معنوی و حلاوت خدانشای و خداجویی، مردم را به عالم غیب متوجه می‌سازد.

حضرت امام زین‌العابدین علیه‌السلام در تمام صفات حمیده، دارای مقاماتی بود که همه بزرگان عالم اسلام ازهر فرقه و نحله‌ای او را برترین و افضل و اجل می‌دانستند؛ فقهای امت می‌گفتند: افقه از او نیست و او را افضل قریش می‌دانستند.

القابی که برای آن حضرت معروف بود حکایت از همان مقامات بلند داشت. در عبادت، لقب او به حق زین‌العابدین بود، لقبی که پیغمبر اکرم صلی‌الله علیه و آله او را به آن معرفی نمود.

از کثرت سجود او را ذوالثفنات و سجاد می‌گفتند. در اخلاق حمیده، رسیدگی به فقراء و مستمندان مشهور و معروف بود، اما ظهور این صفت خدانشانی و دعا از آن حضرت مختص به خودشان بود.

صحیفه کامله سجادیه، این یادگار بزرگ و این معجزه بی‌نظیر که مشحون به همه مطالب الهیات و حقایق معرفتی است بالاتر از این است که حق وصف و مدح آن را بلغاء و علماء بیان کنند چنان که گفته شد و به حق گفته‌اند: اگر کسی بخواهد خدا با او سخن بگوید باید قرآن بخواند و اگر بخواهد با خدا سخن بگوید صحیفه کامله سجادیه را بخواند.

امام سجاد علیه‌السلام در این میدان، بی‌همتا است. شیعه و عالم اسلام باید به این کتاب – که به حق زیور آل محمد صلوات‌الله علیهم معروف شده – افتخار نمایند.

همه باید به این دعاها مداومت داشته باشند و جمله‌ها و بندهای آن را تکرار کنند و ورد زبان قرار دهند و در معانی آن تأمل کنند.

باید در دانشگاه‌ها، کلاس درس صحیفه کامله گذاشته شود. ما برای پرستش خداوند و راز و نیاز و مناجات با خدا با این نعمت بزرگ بی‌کران، نیاز به هیچ کتابی از دیگران نداریم.

البته این مقدار که عرض شد یک بعد از شخصیت ملکوتی امام سجاد علیه‌السلام است. ابعاد دیگر شخصیت و سیره و مواضع آن حضرت همه برای مسلمانان درس و مکتب است.

پس از واقعه عاشورا که به ظاهر، دشمنان دین گمان می‌کردند خاندان پیغمبر و اهل بیت علیهم‌السلام را با آن فجایعی – که در شدت و قساوت بی‌نظیر بود – قلع و قمع کردند، ظهور و حضور چنان شخصیتی که فضایل و مقامات و علوم و اخلاق کریمه‌اش مورد اتفاق عموم قرار بگیرد، معجزه بزرگ حقانیت اهل بیت علیهم‌السلام است.

سزاوار است به همه اعلان کنیم: ان کنتم فی ریب فیما خص‌الله تعالی اهل هذا البیت و ما اعطاهم من الامامه فاتوا برجل مثل زین‌العابدین علیه‌السلام فی المقامات العالیه و الدرجات الرفیعه القدسیه صلی‌الله علیه و علی اهل بیته و اولاده الائمه المعصومین سیما بقیه‌الله فی الارضین مولانا المهدی ارواح العالمین له الفداء والسلام علی شیعته و محبیه خیر البریه اجمعین.

در پایان با عرض ادب و اخلاص به عموم عزیرانی که در این همایش نورانی و باشکوه شرکت نموده‌اند، تشکر و تقدیر خود را از مسئولان محترم برگزارکننده آن ابزار داشته و برای همگان از درگاه خداوند متعال توفیق شناخت و معرفت حضرات معصومین علیهم‌السلام و عبادت و بندگی خالص را مسألت دارم.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2511

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.