در پی درج و انتشار گفته‌های مسئولان جامعه معلولان هرمزگان در خبرگزاری فارس، مدیر کل بهزیستی هرمزگان در واکنشی شدید از عملکرد حوزه تحت مدیریت خود دفاع کرد. // به گزارش خبرگزاری پیارم به نقل از فارس از بندرعباس، در پی درج اخبار و مصاحبه‌های مربوط به مسئولان و نمایندگان جامعه معلولان هرمزگان طی روز ...

در پی درج و انتشار گفته‌های مسئولان جامعه معلولان هرمزگان در خبرگزاری فارس، مدیر کل بهزیستی هرمزگان در واکنشی شدید از عملکرد حوزه تحت مدیریت خود دفاع کرد.

//

خبرگزاری فارس: واکنش تند مدیر کل بهزیستی هرمزگان به انتقادات جامعه معلولان

به گزارش خبرگزاری پیارم به نقل از فارس از بندرعباس، در پی درج اخبار و مصاحبه‌های مربوط به مسئولان و نمایندگان جامعه معلولان هرمزگان طی روز جهانی معلولان و پوشش اخبار تحصن تعدادی از فعالان این قشر در جلوی اداره کل بهزیستی هرمزگان، واکنش‌های مسئولان این اداره کل به مصاحبه‌های یاد شده کماکان ادامه داد.

جاسم محمدی فارسانی مدیر کل بهزیستی هرمزگان در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این راستا اظهار داشت: پیرو اظهارات رئیس هئیت مدیره جامعه معلولان هرمزگان درج شده در خبرگزاری‌ها در مورد سرباز زدن مسئولان بهزیستی و پیش پا افتاده تلقی کردن مراسم روز جهانی معلولان باید بگوییم که طی چند جلسه شورای معاونان و یک جلسه با حضور نماینده انجمن مذکور و تشکل‌های معلولان مصوب شد امسال این روز به شکل ویژه و با مسیر و جهت متفاوت از سال‌های قبل برگزار شود.

به گفته وی، نظر شورای معاونان و نماینده تشکل‌ها و مدیریت این بود که امسال با دعوت از استاندار و مدیران کل مرتبط با امور بهزیستی همانند مدیر کل آموزش و پرورش، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، شورای شهر، ورزش و جوانان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و نماینده تشکل‌ها و مراکز غیر دولتی در محل دفتر استاندار تشکیل جلسه دهند و به مشکلات معلولان رسیدگی شود.

وی افزود: همچنین با مکاتباتی که با شهرداری منطقه یک و فرهنگی ورزشی شهرداری که مستندات آن موجود است، مقرر شد ترتیب نمایشگاهی در بوستان غدیر با هدف نمایش دستاوردهای معلولان که این کار و رایزنی‌های لازم کماکان به قوت خود باقی است برگزار شود.

محمدی‌فارسانی اضافه کرد: مقرر شد این نمایشگاه در روز ۱۶ ماه جاری برگزار شود.

وی افزود: اینکه در مصاحبه‌های یاد شده نقل شده است که وضعیت معلولان در یکسال اخیر بدتر شده است باید اشاره کرد با مقایسه آماری که مستندات آن موجود است تا قبل از تاریخ ۲۳ مهرماه سال جاری آمار اشتغال ۱۲۸ نفر بوده و تا پایان همان سال به یک‌هزار و ۴۲۶ نفر رسیده است.

وی افزود: این در حالی است که سهمیه بهزیستی استان ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی بوده است و امسال تاکنون ۶۴۸ نفر شغل ایجاد شده است که باز سهمیه بهزیستی استان ۵۰۰ نفر بوده است که سهم معلولان از ۶۴۸ نفر ۳۴ درصد و در بحث مسکن در همان تاریخ تعداد واگذاری صفر بوده است در حالی که امروز ۲۴۰ واحد مسکونی به مددجویان و معلولان واگذار شده است.

وی گفت: در این مرحله از توزیع اعتبارات مسکن نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و دو میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی آماده توزیع شهرستانی است که با این حساب اتفاقات مبارکی در بحث مسکن خواهد افتاد.

این مسئول ادامه داد: این درحالی است که آقایان ادعا می‌کنند این اعتبارات در جای دیگری هزینه شده است در حالی که از صفر تا ۱۰۰ هزینه کرد در هر ارگان دولتی من جمله بهزیستی باید از فیلترینگ بازرسی و دیوان محاسبات و نماینده دارایی عبور کند.

وی با اشاره به مصاحبه‌ دو تن از مسئولان جامعه معلولان با خبرگزاری‌ها پیرامون مسائل مالی در بهزیستی هرمزگان گفت: در ضمن نامبردگان جز کدام مرجع قانونی هستند که ما باید به آنها حساب پس بدهیم و در بحث مرخصی از ایشان مرخصی بگیریم.

محمدی‌فارسانی اضافه کرد: در بحث بهداشت و تسهیلات این اداره کل موظف است طبق قانون هزینه تحصیل و هزینه دانشجویی به معلولان و مددجویان پرداخت کند ولی این پرداخت با در نظر گرفتن نوع معلولیت و درصد معلولیت، حتی نام دانشگاه (آزاد، دولتی، شبانه) متفاوت است.

وی با بیان اینکه در بحث بهداشت نیز، متولی بهداشت بهزیستی نیست، اظهار داشت: در عین حال بهزیستی به فعالیت تخصصی خود در بحث زخم بستر و بهداشت معلولان مبادرت به تشکیل تیم سیار ضایعات نخاعی متشکل از پزشک، پرستار و مددکار کرده است که خدمات بهزیستی رایگان در منزل به این قشر انجام می‌دهد.

این مسئول اضافه کرد: در مصاحبه مسئولان یاد شده قید شده است که در روز تحصن، برخوردی ناشایست از طرف کارکنان حراست با یکی از فیلمبرداران صورت گرفته است که مدیر حراست این موضوع را به صراحت رد و تکذیب می‌کند.

وی افزود: در بحث پولشویی، باید گفت پولشویی معنی و مفهوم دارد و طبق تعریف اقتصاد از پولشویی، پولشویی به فعالیتی غیر قانونی که طی آن عواید و درآمد ناشی از اعمال خلاف قانون مشروعیت می‌یابد و سود حاصله عاید طرف پولشو می‌‌شود.

این مسئول اظهار داشت: آقایان با کدام دلیل و برهان چنین اتهامی را وارد می‌کنند و در خبرگزاری‌های رسمی مطرح می‌کنند.

وی در مورد تجمع معلولان در اداره کل بهزیستی طی روزهای گذشته که چندین ساعت سخنرانی با هدف آرام و قانع کردن تجمع و تحصن‌کنندگان انجام داد، نیز افزود: این تجمع اعتراض‌آمیز غیر قانونی بوده و از هیچ مرجعی مجوز نداشته است.

به گفته وی، نتیجه این تجمع چیزی جز ایجاد اختلال در کار کارکنان سازمان و عدم خدمت‌رسانی یک‌روزه  به ارباب رجوع‌های سازمان نبوده است.

فایل تمام مصاحبه‌های گرفته و منتشر شده پیرامون مشکلات معلولان هرمزگانی موجود و گفته‌های مسئولان جامعه معلولان بدون دخل و تصرف در خبرگزاری فارس در روزهای گذشته منتقل شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2455

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.