وزیر خارجه روسیه ضمن انتقاد نسبت به مواضع کشورهای غربی نسبت به اوضاع سوریه، گفت این روند به تغییرات واقعی منجر نمی‌شود و تنها گرو‌های تندرو را تقویت می‌کند. پیارم به نقل از خبرگزاری رویترز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز با انتقاد از مواضع کشورهای غربی در قبال موضوع سوریه، گفت غرب می‌خواهد دموکراسی ...

وزیر خارجه روسیه ضمن انتقاد نسبت به مواضع کشورهای غربی نسبت به اوضاع سوریه، گفت این روند به تغییرات واقعی منجر نمی‌شود و تنها گرو‌های تندرو را تقویت می‌کند.

خبرگزاری فارس: لاوروف: پیشبرد دموکراسی با خونریزی امکان‌پذیر نیست

پیارم به نقل از خبرگزاری رویترز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز با انتقاد از مواضع کشورهای غربی در قبال موضوع سوریه، گفت غرب می‌خواهد دموکراسی را با «آهن و خون» به پیش ببرد.

خبرگزاری روسی «ایتار تاس» به نقل از لاوروف نوشته است: روسیه مخالف تاثیرگذاری غرب نیست و از سر لجبازی چوب لای چرخ پروژه‌هایی که غرب ارائه کرده، نمی‌گذارد. حقیقت این است همانطور که در چند ماه اخیر ثابت شده، دموکراسی را نمی‌توان با خون و آهن جلو برد.

وی می‌گوید: این روند «در اکثر موارد نتیجه عکس می‌دهد» و موجب «تقویت تندروها و نیروهای سرکوبگر می‌شود و شانس تغییرات دموکراتیک واقعی را کمرنگ می‌کند».

پیش از این «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز در دیدار خود با «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه گفته بود که شرایط در این کشور به دلیل افزایش فعالیت‌های سازمان‌های تروریستی به خصوص القاعده، وخیم‌تر شده است.

در حالی که روسیه، چین و بسیاری از کشورهای مستقل دنیا همچنان بر لزوم استفاده از ابزارهای دیپلماتیک برای حل بحران سوریه تاکید دارند، جبهه غربی-عربی با تجهیز تسلیحاتی و حمایت مالی گروه‌های مسلح و تروریست‌ها، درگیری‌ها در سوریه را تشدید کرده‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2421

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.