وزیر امور خارجه ترکیه مذاکرات با رژیم صهیونیستی از طریق کانال‌های دیپلماتیک برای احیای روابط دوجانبه را تایید کرد اما گفت که سازش با تل آویو بدون تحقق درخواست‌های آنکارا از سوی این رژیم محقق نخواهد شد. شداوود اوغلو در پاسخ به پرسشی درباره گفتگوی یکی از مقام‌های ارشد ترکیه با فرستاده بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر ...

وزیر امور خارجه ترکیه مذاکرات با رژیم صهیونیستی از طریق کانال‌های دیپلماتیک برای احیای روابط دوجانبه را تایید کرد اما گفت که سازش با تل آویو بدون تحقق درخواست‌های آنکارا از سوی این رژیم محقق نخواهد شد.

شداوود اوغلو در پاسخ به پرسشی درباره گفتگوی یکی از مقام‌های ارشد ترکیه با فرستاده بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ژنو برای از سرگیری روابط دوجانبه گفت: بله این امر صورت گرفته اما این دیدار پیش از آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه بود.یک روزنامه ترکیه‌ای روز یکشنبه گزارش داد که نمایندگان دولت ترکیه و اسرائیل هفته گذشته در ژنو دیدار کردند و طرف اسرائیلی بر آمادگی دولتش برای عذرخواهی از کشته شدن شهروندان ترک حامی فلسطین در ماه اردیبهشت ۱۳۸۹ تاکید کرد. طرف اسرائیلی همچنین برای پرداخت غرامت به خانواده قربانیان با هدف از سرگیری روابط دو جانبه با ترکیه تاکید داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2412

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.