به مناسبت هفته بسیج همایش زینبیون همراه با قرائت خطبه حضرت زینب (س) در سالن شهید حسن زاده ارشاد شهرستان حاجی آباد برگزار گردید. به گزارش خبرنگار پیارم، در این همایش سرگرد سالاری فرمانده ناحیه حاجی آباد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسین(ع) و یارانش یاد و خاطره شهدای دشت کربلا و ۸ سال ...

به مناسبت هفته بسیج همایش زینبیون همراه با قرائت خطبه حضرت زینب (س) در سالن شهید حسن زاده ارشاد شهرستان حاجی آباد برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پیارم، در این همایش سرگرد سالاری فرمانده ناحیه حاجی آباد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسین(ع) و یارانش یاد و خاطره شهدای دشت کربلا و ۸ سال جنگ تحمیلی را گرامی داشتند و گفتند: رمز پیروزی ما عاشورا است و اگرامام حسین قیام نمی کرد و در مقابل یزیدیان نمی ایستاد ما امروز نمی دانستیم که چگونه در مقابل استکبار  ایستادگی کنیم.
سالاری در ادامه افزود:واقعه کربلا حادثه نبود بلکه وظیفه بود و ما هم باید از عاشورا درس بگیریم مثل شهدا که کار حسینی کردند و ما که مانده ایم وظیفه مان است که کار زینبی کنیم.
سالاری در پایان افزود:شهدا ما شهادت برایشان افتخار بود و جامعه که شهادت در آن نهادینه شده باشد آن جامعه الگو گرفته از عاشورا حسینی است.
حجت الاسلام الهی منش امام جمعه رودان در این مراسم افزود:بسیج برگرفته از عاشورا است و فرهنگ بسیج برگرفته از فرهنگ عاشورا است و چه بهتر که بگوییم عاشورا یک فرهنگ است نه یک حادثه تاریخی بلکه یک جریان و یک فرهنگ نشئت گرفته از قرآن و مثتاق عینی آن همیشه قرآن بود.
الهی منش افزود:امروز ما معنی عاشورا و حق علیه باطل و شهادت طلبی را به خوبی می دانیم و پیام واقعه کربلا که عصر عاشورا بر شانه زینب (ص) سنگینی می کرد همین شهادت طلبی در راه دین و قرآن بود.
وی افزود: حضرت زینب (س) الگوی عبودیت ، بندگی ،ایثار ، از جان گذشتگی ، عفت و پاکدامنی می باشد.
وی افزود: اهل بیت سعی داشتند تمام حدود را در زندگی رعایت نمایند و هیچ گاه قصور از این حدود در زندگی آنها دیده نشده است. هر چیزی در زندگی حدودی دارد. انسان به سعادت نمی رسد مگر اینکه حدود را در زندگی رعایت کند و انسان بدبخت نمی شود مگر با ضایع کردن حدود الهی.
الهی منش حفظ حجاب را از مصادیق رعایت حدود الهی در جامعه خواند و افزود: اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاثیر زیادی در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی خواهد داشت.
در پایان همایش زینبیون به خانواده های شهدا شهرستان جوایزی اهدا شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2399

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.