پیارم خبر: در آخرین روز از ماه ذی الحجه یک نماز دو رکعتی وارد شده است که هر کس آن نماز را بخواند و دعای مختصری که بعداز آن آمده است را بخواند گناهان یک سال گذشته اش که با وسوسه شیطان آن را انجام داده است از بین خواهد رفت و سال او با ...

پیارم خبر: در آخرین روز از ماه ذی الحجه یک نماز دو رکعتی وارد شده است که هر کس آن نماز را بخواند و دعای مختصری که بعداز آن آمده است را بخواند گناهان یک سال گذشته اش که با وسوسه شیطان آن را انجام داده است از بین خواهد رفت و سال او با خیر به پایان می رسد.

روز آخر ذی الحجه آخرین روز سال عربها است،سیّد در کتاب اقبال براساس یک روایت ذکر کرده است‏ که در روز آخر ماه ذی الحجه دو رکعت نماز بجا آور،و در هر رکعت سوره«حمد»یک مرتبه و ده مرتبه قل هو اللّه احد و ده مرتبه ایه الکرسىّ را بخوان و پس از نماز بگو:
اللَّهُمَّ مَا عَمِلْتُ فِی هَذِهِ السَّنَهِ مِنْ عَمَلٍ نَهَیْتَنِی عَنْهُ وَ لَمْ تَرْضَهُ وَ نَسِیتُهُ وَ لَمْ تَنْسَهُ وَ دَعَوْتَنِی إِلَى التَّوْبَهِ بَعْدَ اجْتِرَائِی عَلَیْکَ اللَّهُمَّ فَإِنِّی أَسْتَغْفِرُکَ مِنْهُ فَاغْفِرْ لِی وَ مَا عَمِلْتُ مِنْ عَمَلٍ یُقَرِّبُنِی إِلَیْکَ فَاقْبَلْهُ مِنِّی وَ لا تَقْطَعْ رَجَائِی مِنْکَ یَا کَرِیمُ
خدایا آنچه در این سال انجام دادم،از عملى که مرا از آن نهى کردى،و به آن راضى نبودم،و من آن را فراموش کردم،ولى تو فراموشش ننمودى،و پس از گستاخى‏ام بر تو،مرا به توبه دعوت کردى،خدایا من از تو آمرزش مى‏خواهم،پس مرا بیامرز،و آنچه‏ انجام دادم از عملى که به تو نزدیکم کند،از من قبول کن،و امیدم را از خودت قطع مکن اى کریم.
وقتى چنین کردى شیطان مى گوید: واى بر من! هرچه در مدّت این سال زحمت کشیدم (و او را وسوسه کردم) با این عمل، همه را از بین برد و سالش را به خیر پایان داد!
منبع: مفاتیح الجنان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2310

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.