خبرگزاری پیارم: به مناسبت بیستمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب در میناب گشایش یافت به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، در آیین آغاز به کار این نمایشگاه که صبح امروز با حضور فرماندار و اعضای انجمن کتابخانه‌های میناب صورت گرفت، مسئول امور کتابخانه‌های میناب گفت: در این نمایشگاه ۱۰ هزار ...

خبرگزاری پیارم: به مناسبت بیستمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب در میناب گشایش یافت

خبرگزاری فارس: نمایشگاه کتاب در میناب گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، در آیین آغاز به کار این نمایشگاه که صبح امروز با حضور فرماندار و اعضای انجمن کتابخانه‌های میناب صورت گرفت، مسئول امور کتابخانه‌های میناب گفت: در این نمایشگاه ۱۰ هزار جلد کتاب با ۷۰۰ عنوان از پنج ناشر ارائه شده است.

علیرضا صبور مدت زمان این نمایشگاه را یک هفته عنوان کرد و افزود: کتاب‌های ارائه شده بیشتر  در حوزه مذهبی، تاریخی، ادبیات، رمان، عرفان، اجتماعی و پزشکی است.

وی با تشریح برنامه‌های هفته کتاب در میناب، اظهار داشت: برگزاری مسابقه کتابخوانی، نقاشی کودک با موضوع کتاب، برگزاری مسابقه جدول اکمال الدین، راه اندازی سامانه طرح کتاب من و استفاده از نرم افزار نمایه نشریات از برنامه‌های مهم در این شهرستان است.

صبور افزود: تازه‌های کتاب نهاد در کتابخانه‌های شهرستان، بازدید دانش آموزان مدارس از کتابخانه‌های سطح شهر و عضویت رایگان از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در میناب است.

این مسئول با بیان اینکه در شهرستان میناب هشت باب کتابخانه وجود دارد، گفت: از این تعداد چهار باب نهادی، دو باب مشارکتی، یک باب واگذاری و یک باب نیز در حال احداث است که عملیات آن تقریبا به پایان رسیده است.

وی مجموع کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های میناب را ۵۲ هزار و ۶۶۱ نسخه عنوان کرد و ادامه داد: از سوی اهالی روستاهای نوبند و تیرور میناب و روستاهای بخش سندرک درخواست‌هایی برای راه اندازی کتابخانه‌های مشارکتی به امور کتابخانه‌ها ارائه شده است.

صبور همچنین تعداد اعضاء فعال کتابخانه‌های میناب را بر اساس آمار مهرماه دو هزار و ۵۰۶ نفر عنوان کرد.

وی بیان داشت: کتابخانه‌های مشارکتی در روستاهایی دایر می‌شود که جمعیت آن بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر باشد.

مسئول امور کتابخانه‌های میناب عمده مشکل کتابخانه‌های این شهرستان را نبود اعتبار کافی دانست و بیان داشت: عدم پرداخت نیم درصد از درآمدها توسط شهرداری و نبود وسیله نقلیه از دیگر مشکلات قابل ذکر کتابخانه‌ها در میناب است.

صبور اضافه کرد: هم اکنون کتابخانه‌های میناب ۸ میلیون تومان بابت برق مصرفی و ۶۰۰ هزار تومان پول آب بدهکار هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب نیز گفت: در این نمایشگاه علاوه بر دو هزار بسته فرهنگی، ۲۰۰ جلد کتاب با موضوعات عاشورا، دفاع مقدس و کودک به بازدید کنندگان اهدا می‌شود.

رضا اوژند افزود: نمایشگاه کتاب تا یکم آذرماه در محل فرهنگسرای شهید بهشتی پذیرای علاقمندان است.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر دایر و کتاب‌های آن نیز با ۲۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

فرماندار میناب نیز که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده بود بر اتخاذ تدبیری مناسب برای ایجاد بستری مطلوب برای علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.

عباس خدادادزاده گفت: دست‌اندرکاران کتابخانه‌ها باید با برنامه‌ریزی مناسب ضمن رصد مشکلات، نیازهای کتاب مردم را برطرف کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2283

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.