خبرگزاری پیارم: هاشمی رفسنجانی گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه، ناتوانی در معرفی اسلام ناب و بی‌پیرایه به جوانان و پاسخگویی به سؤالات نسل تحصیل کرده و باسواد است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و هنر در پاسخ ...

خبرگزاری پیارم: هاشمی رفسنجانی گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه، ناتوانی در معرفی اسلام ناب و بی‌پیرایه به جوانان و پاسخگویی به سؤالات نسل تحصیل کرده و باسواد است.

خبرگزاری فارس: ناتوانی در معرفی اسلام ناب از مشکلات امروز جامعه است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و هنر در پاسخ به سؤال یکی از حاضرین در مورد دلایل دین‌گریزی و دین‌ستیزی در برخی جوامع، با اشاره به نقش عقلانیت در معرفی اسلام تأکید کرد: عده‌ای نمی‌خواهند اسلام بی‌پیرایه و واقعی به جهان معرفی شود.

وی افزود: برای معرفی دین اسلام باید پرده ریا، تظاهر به دین و زهدفروشی را کنار بزنیم و از شعاری زندگی کردن پرهیز کنیم.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اسلام دین خاتم است و باید خود مردم تا قیامت با اتکاء به پایه‌های اصلی دین یعنی قرآن، سیره معصومان و سنّت، هدایت شوند، زیرا مردم با ارزش‌ها و اعتقادات دینی رشد کرده‌اند و از اعتقادات خود دست بر نمی‌دارند و این مسئله جز با تکیه بر عقل امکان‌پذیر نیست و اگر براساس عقلانیت عمل کنیم، در واقع به دستور دین عمل کرده‌ایم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه نگرانی اصلی، ممانعت از حاکم شدن عقلانیت بر امور است و آن را سرکوب و متهم می‌کنند، گفت: اولین سوره نازل شده در قرآن اشاره به علم و عقل دارد و مطمئناً افرادی که با عقل و فهم و درایت، به این آیات و روایاتی که در کتاب‌های مرجعی همچون اصول اربعه آمده توجه کنند، بهره بیشتری نصیب آنها خواهد شد و به نقش اصلی عقلانیت و تأثیر آن در شناساندن دین اسلام پی خواهند برد.

هاشمی رفسنجانی، ضعف اصلی سوءبرداشت از دین را در شیوه غلط معرفی اسلام خواند و تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه، ناتوانی در معرفی اسلام ناب و بی‌پیرایه به جوانان و پاسخگویی به سؤالات نسل تحصیل کرده و باسواد است.

هاشمی رفسنجانی ضمن توصیه به پرهیز از افراط و تفریط در جامعه گفت: جامعه تحصیل کرده و دانشمند هیچ‌گاه دچار افراط و تفریط نمی‌شود.

وی تأکید کرد: باید عقلانیت را همه جا به عنوان هم‌ردیف با شرعیت مطرح کنیم و در زمان حضرت حجت(عج) منتظران باید به حدّی از بلوغ فکری و عقلی رسیده باشند که دیگر نیازی به جنگ و نزاع نباشد.

در ابتدای این دیدار آقایان مقیسه، مسئول پژوهشگاه فرهنگ و هنر، میرلوحی، دکتر فرحبخش دارابی، جعفری‌سرشت، الوادری، هر کدام جداگانه به معرفی فعالیت‌های خود در پژوهشگاه فرهنگ و هنر و بیان مشکلاتشان پرداختند و در پایان ارائه رهنمود و ارشادات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای پیشبرد اهدافشان خواستار شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2277

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.