خبرگزاری پیارم: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پلدختر دارای ساختمان شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از پلدختر، کمتر از ۲۴ ساعت بعد از انعکاس خبر ثبت پل تاریخی گاومیشان لرستان به نام ایلام و درج خبر وضعیت نامناسب اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی پلدخترمدیرکل سازمان میراث فرهنگی لرستان امروز ...

خبرگزاری پیارم: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پلدختر دارای ساختمان شد.

خبرگزاری فارس: اداره میراث فرهنگی پلدختر دارای ساختمان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از پلدختر، کمتر از ۲۴ ساعت بعد از انعکاس خبر ثبت پل تاریخی گاومیشان لرستان به نام ایلام و درج خبر وضعیت نامناسب اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی پلدخترمدیرکل سازمان میراث فرهنگی لرستان امروز طی بازدیدی از اداره میراث فرهنگی پلدختر و پل گاومیشان گفت: در آینده نزدیک اداره میراث فرهنگی وگردشگری پلدختر به ساختمان جدید منتقل می‌شود.

قاسم قربانی افزود: زمین برای احداث موزه پلدختر خریداری شده است و در حال تصویب اعتبار مورد نیاز ساخت آن هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی برای آثار تاریخی لرستان داریم، اظهار داشت: به زودی تمام پل‌های تاریخی لرستان ثبت جهانی می‌شوند.

همچنین حجت‌الاسلام محمد علی امام جمعه پلدختر در جلسه‌ای که به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات میراث فرهنگی وگردشگری و صنایع دستی پلدختر برگزار شد، خواستار توجه بیشتر به آثار تاریخی و گردشگری این شهر شده است.

اصغر قهرمانی بخشدار مرکزی پلدختر هم در این جلسه میراث فرهنگی را شناسنامه افتخار هر منطقه عنوان کرد و خواستار روشن کردن وضعیت پل تاریخی گاومیشان شد و گفت: در حالی که حدود ۹۰ درصد این پل درخاک لرستان قرار دارد، اما به علت سهل‌انگاری مدیران وقت استان این پل به اسم ایلام ثبت ملی شده است.

منوچهر بابایی مسئول اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری پلدختر هم از شناسایی ۳۵۰ اثر تاریخی و فرهنگی در پلدختر خبر داد و گفت: ۲۱۰ اثر از این آثار در فهرست آثار ملی ثبت کشوری شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2263

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.