خبرگزاری پیارم: سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: دارندگان ارز با منشأ خارجی می‌توانند به شعب ارزی بانک‌ها مراجعه کرده و نسبت به سپرده‌گذاری ارزی، واردات از محل ارز مزبور و فروش ارز به نرخ مبادله‌ای اقدام کنند. صمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به عرضه ارز با منشأ خارجی در ...

خبرگزاری پیارم: سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: دارندگان ارز با منشأ خارجی می‌توانند به شعب ارزی بانک‌ها مراجعه کرده و نسبت به سپرده‌گذاری ارزی، واردات از محل ارز مزبور و فروش ارز به نرخ مبادله‌ای اقدام کنند.

خبرگزاری فارس: خرید ارز صادرکنندگان و تمامی دارندگان ارز‌های خارجی با نرخ مبادله‌ای

صمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به عرضه ارز با منشأ خارجی در مرکز مبادلات اظهار داشت: دارندگان ارز با منشأ خارجی می‌توانند به شعب ارزی بانک‌ها مراجعه کرده و نسبت به سپرده‌گذاری ارزی، واردات از محل ارز مزبور و فروش ارز با منشأ خارجی به نرخ مبادله‌ای اقدام کنند.

وی افزود: با راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی کشور، این فرایند در تعامل با بانک‌های عامل مستقر در مرکز مبادلات شتاب گرفته و بدیهی است صادرکنندگان غیرنفتی در زمره دارندگان ارز با منشاء خارجی هستند و می‌توانند براساس مقررات بانک مرکزی ارز خود را به نرخ مبادله‌ای در مرکز مبادلات ارزی عرضه کنند.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی تصریح کرد: طی روزهای اخیر مراجعات به صورت معناداری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه آمار تعداد مراجعه‌کنندگان و میزان ارز عرضه شده هنوز نهایی نشده است، گفت: بدیهی است پس از پردازش اطلاعات اطلاع‌رسانی لازم در این باره انجام خواهد شد؛ انگیزه دارندگان ارز با منشأ خارجی به سیستم بانکی تامین نیازهای وارداتی است، چرا که برخی فعالان اقتصادی به عنوان تولیدکننده صادرکننده هستند.

کریمی ادامه داد: همچنین برخی از آنها جهت تامین نیازهای ریالی خود و پوشش هزینه‌های ریالی در واحدهای مربوطه خواهان تحویل ارز با منشأ خارجی به بانک‌ها عامل و دریافت ریال هستند. تاکنون مراجعه‌کنندگان از بخش‌های مختلف از جمله صنعت و معدن و صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی بودند که به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی تأکید کرد: نرخ ارز صادرکنندگان به صورت روزانه و به نرخ مبادله‌ای که هر روز تعیین می‌شود خریداری خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2255

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.