خبرگزاری پیارم: سرپرست فرمانداری بستک گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک عزم ملی را می‌طلبد به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، فلکناز دهقانی پیش‌ازظهر امروز در نخستین جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید در شهرستان بستک با بیان نقش برجسته و حساس مطالعه، در تکامل فردی و اجتماعی انسان این امر را یکی از ارزش‌های مهم فرهنگی در ...
خبرگزاری پیارم: سرپرست فرمانداری بستک گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک عزم ملی را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، فلکناز دهقانی پیش‌ازظهر امروز در نخستین جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید در شهرستان بستک با بیان نقش برجسته و حساس مطالعه، در تکامل فردی و اجتماعی انسان این امر را یکی از ارزش‌های مهم فرهنگی در جامعه خواند و اظهار داشت: اگر مردم جامعه اهل مطالعه و کتابخوانی باشند بسیاری از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ریشه اصلی مشکلات اجتماعی عدم آگاهی است و مطالعه می‌تواند انسان را به جایگاه والا و شایسته‌ای برساند که خداوند در قرآن کریم بارها انسان‌ها را به تفکر و اندیشیدن دعوت کرده است تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بستک افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک عزم ملی را می‌طلبد و در روزگار ما که رسانه‌های مختلف برای تصرف سرمایه فکر و اندیشه انسان، گوی سبقت را از یکدیگر ربوده‌اند این وظیفه خطیر افزایش آگاهی بر عهده دستگاه‌های فرهنگی مربوط به حوزه مطالعه است.

دهقانی با اشاره به اینکه بستک به عنوان شهرستانی فرهنگی شناخته می‌شود، ابراز داشت: باید فرهنگ کتابخوانی را در میان اقشار مختلف مردم گسترش داده و ساعت مطالعه مفید را افزایش دهیم چراکه وجود فرهنگ کتاب و کتابخوانی باعث پیشرفت همه‌جانبه خواهد شد.

سرپرست فرمانداری بستک بر لزوم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها و ادارات با کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد و افزود: هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌ها و ادارات فرهنگی شهرستان در راستای تقویت، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه مهم‌ترین هدف تشکیل ستاد دائمی نهضت مطالعه مفید است که این نهضت در شهرستان بستک باید نهادینه شود.

وی در پایان اضافه کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، کارکنان و عموم مردم، نشست‌های متنوع فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌ها با عرضه کتاب‌های متنوع و جذاب، عضوگیری نیمه رایگان در مناسبت‌های مختلف، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و وجود قفسه‌های کتاب در تمام ادارات، معرفی کتاب در جلسات مختلف و ایجاد بستری مناسب برای تعامل بیشتر با مراکز فرهنگی در راستای گسترش فعالیت‌های فرهنگی لازمه مطالعه مفید است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2251

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.