خبرگزاری پیارم: مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: اصلاح و تربیت زندانیان بدون فراگیری مهارت معنا ندارد لذا ارائه آموزش‌ در زندان‌ها از اولویت برخوردار است. به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اکبر سلیمانی پیش‌ازظهر امروز در نشست مشترک با کارکنان فرهنگی، اشتغال و روابط عمومی زندان‌های استان اظهار داشت: تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه این سربازان گمنام فرهنگی ...

خبرگزاری پیارم: مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: اصلاح و تربیت زندانیان بدون فراگیری مهارت معنا ندارد لذا ارائه آموزش‌ در زندان‌ها از اولویت برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اکبر سلیمانی پیش‌ازظهر امروز در نشست مشترک با کارکنان فرهنگی، اشتغال و روابط عمومی زندان‌های استان اظهار داشت: تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه این سربازان گمنام فرهنگی زمینه اصلاح و تربیت هر چه بهتر مددجویان را فراهم کرده است.

وی کار فرهنگی را حلقه مفقوده افزایش جرائم دانست و افزود: اگر در این حوزه بهتر عمل می‌شد و مسئولان ذیربط بابرنامه‌تر عمل می‌کردند، شاهد تراکم زندانیان نبودیم.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان خواستار توسعه بیش از پیش فضاها و زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه شد و تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای علمی نسل جوان را به سمت معرفت و معنویت هدایت کرد.

سلیمانی اظهار داشت: در جوامعی که معنویت حکمفرما باشد درصد بزه و ناهنجاری‌های اجتماعی به صفر می‌رسد.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها را بسیار مفید و اثرگذار در اصلاح و تربیت مددجویان دانست و گفت: اجرای این برنامه‌ها نشاط، امید و شادابی را به مددجویان هدیه داده است.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان با اشاره به اینکه آموزش قرآن از ارکان اصلی نظام تربیتی است، افزود: با نهادینه شدن این کتاب انسان‌ساز در جامعه، سلامت اجتماعی شهروندان تضمین می‌شود.

سلیمانی به آموزش مهارت‌های شغلی در زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: اصلاح و تربیت بدون فراگیری مهارت معنا ندارد و به همین جهت این آموزش‌ها در زندان‌ها از اولویت برخوردار است.

وی سهم امسال زندان‌های استان را برای آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان یک‌هزار و ۴۶۰ نفر عنوان کرد و افزود: زمینه آموزش بیش از این تعداد نیز در زندان‌های استان فراهم است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان اظهار داشت: فعالیت‌های بسیار خوبی در زندان‌های استان برای بازگشت آبرومندانه مددجویان به جامعه انجام می‌شود که روابط عمومی‌ها با اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق این فعالیت‌ها می‌توانند ذهنیت افکار عمومی جامعه را نسبت به زندان و زندانی تغییر دهند.

سلیمانی تصریح کرد: روابط عمومی بازوی توانمند ادارات است که با برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند زمینه رشد و بالندگی مجموعه را فراهم کند.

در ادامه این نشست کارکنان فرهنگی، اشتغال و روابط عمومی زندان‌های استان به ارائه مشکلات کاری خود در حوزه‌های مربوطه پرداختند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2250

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.