پیارم خبر: همایش آسیب شناسی با حضور هیئات مذهبی و مسئولین و امام جمعه شهرستان امروز در اداره تبلیغات شهرستان حاجی آباد برگزار شد. به گزارش خبرنگار پیارم، حجت السلام فوادیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه در رابطه با برگزاری مراسمات ماه محرم سنانی را ایراد کردند. حجت ...

پیارم خبر: همایش آسیب شناسی با حضور هیئات مذهبی و مسئولین و امام جمعه شهرستان امروز در اداره تبلیغات شهرستان حاجی آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پیارم، حجت السلام فوادیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه در رابطه با برگزاری مراسمات ماه محرم سنانی را ایراد کردند.

حجت السلام فوادیان اظهار داشتند:برگزاری مراسم عزاداری هیئات مذهبی با محوریت مسجد و اهتمام به برنامه های قرآنی و بهرهمندی از مبلغین که در شهرستان هستند،عدم تلاقی برنامه های عزاداری با اوقات نماز و سعی در برگزاری نماز جماعت اول وقت و توجه ویژه به برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا، توجه بیشتر به ادعیه و زیارات و مناجات ماثوره از ائمه طاهرین (علیهم السلام) به ویژه صحیفه سجادیه در برنامه های اصلی هیئات مذهبی،ارتقاء کیفی برنامه ها از طریق تبیین معارف اسلامی اعم از اعتقادات، اخلاق اسلامی، احکام و سیره معصومین (علیهم السلام) و بیان تاریخچه و روش های عزاداری و توجه به امربه معروف و نهی از منکر، پرهیز ار اجرای برنامه های موهن و دور از ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) و اسوه های عاشورا و استفاده مداحان اهل بیت (ع) از اشعار و متون پرمحتوا و مستند که پیام حماسه عاشورا را منتقل نماید.

وی در ادامه افزود:توجه جدی به سخنان کلیدی اخیر مقام معظم رهبری پیرامون فرهنگ ایستادگی و مقاومت، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و تبیین آن برای نسل جوان و جذب حداکثری آنان،عنایت ویژه به مسئله وحدت ملی و همدلی ملی بر مبنای اسلام ناب محمدی(ص) و همچنین امر دشمن شناسی با محوریت ولی فقیه در سخنرانی ها، مداحی ها و سایر برنامه ها.

رعایت نظم و توجه به اطلاعیه های نیروی انتظامی جهت برپایی مطلوب و بهینه مراسم عزاداری با رعایت حقوق شهروندی،توجه دادن مخاطبان به تاثیرات فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) در جوامع بشری که تبلور آن در جنیش مردمی بیداری اسلامی با الگوپذیری از انقلاب اسلامی ایران نمایان است. همچنین نقش تاثیرگذاری ایران در حمایت از مردم مسلمان منطقه.

وی در پایان افزود:امید آنکه مراسم امسال بهترین حماسه تبلیغی را برای ترویج شعائر اسلامی و تقویت ایمان مذهبی و اخلاق معنوی در بین جامعه اسلامی در پی داشته باشد.

حجت الاسلتام مختاری امام جمعه شهرستان تاکید کردند به نماز اول وقت و حضور پور شور جوانان در نماز جماعت و مراسمات ایام عاشورا، اهمیت دادن به جوانان و مشارکت دادن جوانان در انجام کارهای مذهبی در ایام عاشورا و بها دادن به جوانان از فرموده های پیامبر اکرم (ص) مست که می فرمایند کارها را به جوانان بسپاریم.

مختاری در ادامه افزود:امسال باید مراسمات مذهبی بهتر از پارسال برگزار  شود و مسئولین شهرستان با ید همگی با هم یک ستاد تشکیل دهند و در برنامه ها هم حضور فعال داشته باشند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2243

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.