خبرگزاری پیارم: مدیر کل شیلات هرمزگان از آغاز نخستین برداشت ماهیان گرمابی از سد فرغوئیه حاجی‌آباد خبر داد. قدرت میرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در حاجی‌آباد اظهار داشت: کار برداشت ماهیان گرمابی شامل چهار گونه کپور معمولی، آمور، فیتوفاک و بیگ هد از سدخاکی فرغوئیه حاجی‌آباد از امروز آغاز می‌شود و تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری ادامه ...

خبرگزاری پیارم: مدیر کل شیلات هرمزگان از آغاز نخستین برداشت ماهیان گرمابی از سد فرغوئیه حاجی‌آباد خبر داد.

خبرگزاری فارس: آغاز برداشت ماهیان گرمابی در حاجی‌آباد

قدرت میرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در حاجی‌آباد اظهار داشت: کار برداشت ماهیان گرمابی شامل چهار گونه کپور معمولی، آمور، فیتوفاک و بیگ هد از سدخاکی فرغوئیه حاجی‌آباد از امروز آغاز می‌شود و تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری ادامه دارد.

وی افزود: ماهیان برداشت شده به استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و تهران ارسال می‌شوند.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه پرورش ماهی با هدف اشتغال‌زایی، افزایش بهره‌وری اقتصادی و تامین پروتئین سفید انجام می‌شود، ادامه داد: در حاجی‌آباد علاوه بر سدخاکی این شهرستان و برخی دیگر از سازه‌های آبخیزداری، ۴۰۰ باب استخر ذخیره آب از جمله مکان‌های پرورش ماهی موجود است که امید می‌رود با مشارکت باغداران در آینده نزدیک نسبت به رهاسازی بچه ماهی در این استخرها اقدام شود.

میرزاده خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت بیش از ۱۰۰ تن ماهیان گرمابی از سطح سد مذکور صید و برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی هفت گرمی یک سال پیش طی دو مرحله در این سد رهاسازی شده بود، افزود: طی سال گذشته با نظارت شیلات و همکاری بخش خصوصی همچنین ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی نیز در منابع آبی شهرستان‌های بشاگرد، بستک و بندرعباس رهاسازی شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2231

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.