خبرگزاری پیارم:معاون سازمان خصوصی سازی با اعلام تغییر واگذاری عمده سهام ذوب آهن گفت:طبق آخرین مصوبه ابتدا ۱۷ درصد سهام طی روزهای آینده عرضه می شود تا سپس در مورد ۵۶ درصد باقی مانده دولت تصمیم گیری شود. ابوالقاسم شمشی جامخانه درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، در رابطه با آخرین وضعیت واگذاری بلوک ۵۳ ...

خبرگزاری پیارم:معاون سازمان خصوصی سازی با اعلام تغییر واگذاری عمده سهام ذوب آهن گفت:طبق آخرین مصوبه ابتدا ۱۷ درصد سهام طی روزهای آینده عرضه می شود تا سپس در مورد ۵۶ درصد باقی مانده دولت تصمیم گیری شود.

خبرگزاری فارس: نحوه واگذاری عمده سهام ذوب آهن تغییر کرد/عرضه ۱۷درصد سهام

ابوالقاسم شمشی جامخانه درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، در رابطه با آخرین وضعیت واگذاری بلوک ۵۳ درصدی سهام ذوب آهن که به دلیل مصوبه ناگهانی۱۰ مهر شورای عالی بورس مبنی بر تغییر فرایند واگذاری های عمده در سومین روز رقابت دو گروه با ممانعت مواجه شد، اظهار داشت: در جلسه امروز هیئت واگذاری در مورد این شرکت و نحوه واگذاری عمده سهام آن تصمیم گیری شد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه این هیئت مقرر شده با توجه به مالکیت ۷۳درصدی دولت از ذوب آهن ابتدا ۱۷ درصد سهام به صورت مدیریتی طی روزهای آینده عرضه شود تا بلافاصله در مورد واگذاری ۵۶ درصد باقی مانده تصمیم گیری شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:به این ترتیب آگهی واگذاری یک میلیارد و ۳۳۷ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۹۵۲ سهم ذوب آهن در بازار سوم فرابورس طی دو سه روز آینده منتشر می شود تا زمینه واگذاری ۱۷ درصد سهام مهیا شود.

شمشی جامخانه در مورد قیمت و شرایط فروش این بلوک هم توضیح داد: قیمت پایه هر سهم این بلوک به قیمت تابلوی فرابورس بعلاوه ۲۰ درصد به شرطی که از ۳۴۰ تومان کمتر نباشد، تعیین شده که به صورت ۳۰ درصد نقد و باقی اقساط ۴ ساله عرضه خواهد شد.ارزش پایه این بلوک هم بیش از ۴۵۴ میلیارد تومان و مبلغ سپرده هم بیش از ۱۳٫۶ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: بعد از واگذاری این بلوک هیئت واگذاری در مورد ۵۶ درصد باقی مانده سهم دولت در ذوب آهن تصمیم گیری خواهد کرد تا به صورت یک یا دو بلوک و شاید هم سه بلوک ۱۷٫۶ درصدی عرضه شود.

وی در خاتمه گفت: واگذاری ۲۰ درصد از سهام شرکت ۶۶ میلیارد تومانی پتروشیمی گچساران در بازار سوم فرابورس به قیمت پایه ۱۲۴ میلیارد تومان و به صورت ۲۰ درصد نقد از دیگر مصوبات مهم امروز هیئت واگذاری بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2222

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.