خبرگزاری فارس: فرماندار سیریک گفت: خانواده نخستین مدرسه تعلیم و تربیت و زیربنای اخلاق انسان‌هاست به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد اسفندیاری صبح امروز در همایش خانواده، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان در پژوهش‌سرای شهر بندر سیریک ضمن تبریک روز خانواده اظهار داشت: خانواده نخستین نهاد اجتماعى است که در ...

خبرگزاری فارس: فرماندار سیریک گفت: خانواده نخستین مدرسه تعلیم و تربیت و زیربنای اخلاق انسان‌هاست

خبرگزاری فارس: خانواده زیربنای اخلاق انسان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد اسفندیاری صبح امروز در همایش خانواده، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان در پژوهش‌سرای شهر بندر سیریک ضمن تبریک روز خانواده اظهار داشت: خانواده نخستین نهاد اجتماعى است که در زندگى جمعى انسان شکل گرفته و مهم‌ترین نقش را در توسعه و رشد مراحل حیات بشر در امتداد تاریخ انسان از خود نشان داده است و از ابتدا تا فرجام زندگى، نسبت به سایر نهادهاى اجتماعى از ارزش و اهمیت خاصى برخوردار است.

وی افزود: نظام خانواده نظام ارزشمند و محبوبى است که در اسلام هیچ بنایى محبوب‌تر از او پایه‌ریزى نشده است و خانواده از آن رو که زیربنا و ریشه همه نهادهای اجتماعی است قدرتمندترین کانون اثرگذار و مؤثرترین مرکز برای ساماندهی یا نابسامانی اجتماع محسوب می‌شود.

فرماندار سیریک تصریح کرد: مهم‌ترین رکن در نظام خانواده پدر و مادر، و زن و شوهر هستند که هرکدام از حقوق ویژه‌اى در ارتباط با یکدیگر و در ارتباط با فرزندان خویش برخوردارند که رعایت این حقوق، رشته‌هاى پربار نظام خانواده را مستحکم و تأمین شرایط زندگى شیرین و شایسته و محیطی سالم و امن را برای خانواده فراهم می‌سازد.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: یکى از افتخارات بزرگ آئین مقدس اسلام  توجه خاص و تاکید فراوان در مورد نظام خانواده است و اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده و داشتن اخلاق و روابط سالم میان زن و مرد، والدین و اولاد است.

وی با بیان اینکه خانواده نخستین مدرسه تعلیم و تربیت و زیربنای اخلاق انسان‌ها در آنجا نهاده می‌شود، اظهار داشت: انتقال فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و حفظ اصول و عناصر اصلی یک تمدن و یک فرهنگ در یک جامعه و انتقالش به نسل‌های پی‌درپی، به برکت خانواده است.

فرماندار سیریک بیان داشت: اخلاق مهم‌ترین مباحث دینی و مهم‌ترین هدف انبیای الهی را تشکیل می‌دهد و بدون اخلاق نه دین برای مردم مفهومی دارد و نه دنیای آنها سامان می‌یابد و در غیر این صورت انسان حیوان خطرناکی است که با استفاده از هوش سرشار انسانی خود همه چیز را ویران و به آتش می کشد و برای رسیدن به منافع نامشروع خود دست به هر عملی ناشایستی می‌زند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سیریک نیز در این همایش گفت: نظام خانواده یک نهاد اساسى و محورى در جامعه است که به عنوان هسته اولیه براى سایر نهادهاى اجتماعى و اساس زیرساخت‌های واحدهاى بزرگ اجتماعى بشرى به شمار مى‌رود.

در این همایش به پنج بانوی موفق سرپرست خانوار و ۵۵ نوعروس و داماد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)  کمک هزینه ازدواج به ارزش ۴۳۰ میلیون ریال اهدا شد.

همچنین در این همایش نمایشگاه آثار و دستاوردهای صنایع‌دستی مربوط به لباس‌های زنانه برای بازدید شرکت‌کنندگان دایر بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2219

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.