خبرگزاری پیارم : معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: با ایجاد دانشگاه‌های علمی وکاربردی در حوزه‌های مختلف شرایط مهارت‌آموزی منطبق با دانش روز جامعه و فضای اشتغال برای همگان فراهم شده است. به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمید شاه‌آبادی در حاشیه اختتامیه جشنواره تولیدات علمی در بندرعباس اظهار داشت: ساختار دانشگاهی ایران در گذشته ...

خبرگزاری پیارم : معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: با ایجاد دانشگاه‌های علمی وکاربردی در حوزه‌های مختلف شرایط مهارت‌آموزی منطبق با دانش روز جامعه و فضای اشتغال برای همگان فراهم شده است.

خبرگزاری فارس: دانشگاه علمی وکاربردی شرایط مهارت‌آموزی را برای همگان فراهم کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمید شاه‌آبادی در حاشیه اختتامیه جشنواره تولیدات علمی در بندرعباس اظهار داشت: ساختار دانشگاهی ایران در گذشته بر اساس نسخه غربی بنیان گذاشته شده بود و پس از پیروزی انقلاب، دانشگاه‌ها منحل و آموزش عالی انقلاب ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: با تعطیلی دانشگاه‌ها با ساختار قبلی، دشمنان، نظام انقلاب اسلامی ایران را مخالف با هر گونه علم و دانش معرفی کردند اما هم‌اکنون پس از سی سال تلاش، ایران در صدر کشورهای مترقی در حوزه دانشگاه و علم و دانش قرار دارد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اتفاقات بزرگ طی چند سال گذشته در حوزه آموزش عالی رخ داده است و رشته‌های مهارتی به سرعت جای رشته‌های نظری را گرفته است.

شاه‌آبادی تصریح کرد: ورود به حوزه آموزش عالی تا چند سال گذشته برای خیلی از عموم جامعه بسیار سخت و غیرممکن بود اما هم‌اکنون با ایجاد دانشگاه‌های علمی وکاربردی در حوزه‌های مختلف شرایط مهارت‌آموزی منطبق با دانش روز جامعه و فضای اشتغال برای همگان فراهم شده است.

وی از کم شدن فضای دانشگاه با حوزه اشتغال و کار در جامعه خبر داد و گفت: باید خلأ بین اشتغال و مهارت در جامعه روز به روز پرترشود و نقش دانشگاه‌های علمی وکاربردی در این راستا بسیار حساس و حیاتی است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در گذشته دانشگاه‌ها بدون در نظر گرفتن فضای اشتغال، دانشجویان را فارغ‌التحصیل می‌کردند که هیچ اشتغالی برای آنها در جامعه وجود نداشت اما هم‌اکنون در دانشگاه‌های علمی وکاربردی بر اساس نیاز اشتغال جامعه رشته‌های آموزشی تعریف و دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شود که این روند باید بیشتر توسعه یابد.

شاه‌آبادی برگزاری چنین جشنواره هایی را در ایجاد مودت و تعامل بین دانشگاه‌های علمی وکاربردی فرهنگ و هنر و توسعه این مراکز در جامعه بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: باید کیفیت این مراکز به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توسعه یابد و تحقق آن مستلزم توجه به نقشه راه است.

وی ضمن تأکید بر ایجاد و افزایش مراکز تخصصی علمی وکاربردی فرهنگ و هنر در استان‌های مختلف اذعان داشت: تأسیس این مراکز تخصصی به ویژه در حوزه بانوان از ضروریات می‌باشد زیرا امروز خانم‌ها در تمام بخش‌های زندگی و ورود به جامعه اشتغال نیازمند دانش و علم کاربردی هستند و تأسیس دانشگاه‌های تخصصی نیازمند پژوهش و تحقیق عمیق در جامعه است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2218

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.