خبرگزاری پیارم: امام جمعه میناب گفت: شورای فرهنگ عمومی دارای جایگاهی قانونی است که اگر از کانال حرکت شود حل مشکلات و معظلات آسان‌تر می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی میناب با بیان اینکه شورای فرهنگ ...

خبرگزاری پیارم: امام جمعه میناب گفت: شورای فرهنگ عمومی دارای جایگاهی قانونی است که اگر از کانال حرکت شود حل مشکلات و معظلات آسان‌تر می‌شود.

خبرگزاری فارس: حل مشکلات از کانال شورای فرهنگ عمومی آسان تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی میناب با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی دارای جایگاهی قانونی است، اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی در همه مسایل و توطئه‌ها با نیرنگ وارد میدان می‌شوند که با سازماندهی امور در شورای فرهنگ عمومی می‌توان همه این توطئه‌ها را دفع کرد.

وی افزود: با گذشت بیش از ۳۰ سال از انقلاب هنوز فرهنگ و امور فرهنگی مظلوم مانده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب در ادامه با بیان این مطلب که رفع مظلومیت از چهره فرهنگ در بسیاری از حوزه‌های کلان آن به دست بزرگان کشور محقق می‌شود، بیان داشت: ماهیت پیچیده فرهنگ و وجود بیش از ۱۷۰ تعریف و معنای مختلف برای آن، تکیه بر درآمدهای نفتی، عدم شناخت صحیح مسئولان از ماهیت واقعی فرهنگ و سیاست محوری در انجام فعالیت‌های فرهنگی از مهم‌ترین عوامل مظلومیت فرهنگ است.

امام جمعه میناب همچنین از بهره وری کم و ضعیف درونی سازمان‌های فرهنگی، وجود کشورهای توسعه یافته غالب، پنهان بودن سلاح فرهنگی و عدم پیوست فرهنگی در پروژه‌هایی که در کشور اجرا می‌شود به عنوان دیگر علل مظلومیت فرهنگ نام برد و تصریح کرد: دشمن در تهاجم فرهنگی با تمام قوا وارد میدان شده در حالی که بسیاری از متولیان و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه کم کاری کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و بیان این مطلب که اسلام هر فرد مبتنی بر دو شاخص اعتقاد به اصول و مبانی دینی و آموزه‌های تشیع است، اظهار داشت: عفاف و حجاب هم ریشه در اسلام و هم ریشه در فرهنگ تشیع دارد.

معتمدی‌فر در ادامه با اشاره به برخی آیات قرآن کریم، افزود: تذکر، اندرز و تلاش در قالب کار فرهنگی از اموری است که همواره قرآن به آن توجه کرده و همه را به آن توصیه کرده است اما نباید در برخورد با کسی که برای برنامه‌های ضد فرهنگی و ضد حجاب استخدام شده و ارزش‌های اسلام، مکتب و نظام را به چالش می‌کشد کوتاهی و قصور کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب با بیان اینکه در مباحث فرهنگی فریادها زده شده، افزود: در مسایلی نظیر بدحجابی و رواج بی بند و باری در جامعه باید برخوردها قاطعانه و مقابله‌ها دارای غلظت باشد.

وی شهدا را بهترین نسل انقلاب دانست و گفت: خون پاک شهیدان درخت انقلاب را به ثمر رساند و آن را به نسل‌های کنونی هدیه کرد پس نباید اجازه داد که عفاف و حجاب که مرم برای حفظ آن جوانان خود را تقدیم کردند به چالش کشیده شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2197

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.