خبرگزاری پیارم: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان از راه‌اندازی مرکز مدیریت راه‌های این استان و جابه‌جایی بیش از هشت هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی طی شش ماهه سال‌جاری خبر داد. کوروش جهانبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه به توسعه ...

خبرگزاری پیارم: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان از راه‌اندازی مرکز مدیریت راه‌های این استان و جابه‌جایی بیش از هشت هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی طی شش ماهه سال‌جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی مرکز مدیریت راه‌های هرمزگان

کوروش جهانبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه به توسعه ابزار کنترل هوشمند جاده‌ای در استان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: نصب تعداد هشت دوربین کنترل سرعت ثابت در جاده‌های استان در دستور کار قرار دارد و عملیات اجرایی آن ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود.

به گفته وی با نصب این تعداد دوربین جدید تعداد دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌های هرمزگان به ۲۰ مورد می‌رسد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان افزود: با توجه به اینکه تخطی از سرعت مطمئنه همواره از عوامل مهم بروز تصادفات و حوادث جاده‌ای است، نصب دوربین‌های مذکور می‌تواند کمک شایانی به کاهش این نوع حوادث بکند.

به گفته جهانبخش تاکنون برآیند تاثیر دوربین‌های مذکور قابل لمس بوده و مستندات آن نیز موجود است.

وی همچنین از نصب دستگاه سنجش توزین در حال حرکت کامیون‌ها در پاسگاه گهکم واقع در محور سیرجان بندرعباس خبر داد و افزود: بر این اساس می‌توان از تخلفات افزایش تناژ به طور دقیق‌تر و آسانتر اگاهی یافت.

جهانبخش افزود: آموزش رانندگان به صورت ضمن خدمت و قبل از خدمت همواره مورد توجه اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوده است.

وی از افتتاح مرکز مدیریت راه‌های هرمزگان خبر داد و افزود: با بستر ایجاد شده که بخشی از آن نصب هفت دوربین کنترل نظارتی در محورهای مهم هرمزگان است می‌توان آینده مطلوبی را برای این مرکز متصور بود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان همچنین از قابلیت دریافت تصاویر دوربین‌های کنترل نظارت استان‌های دیگر توسط مرکز مدیریت راه‌های هرمزگان نیز خبر داد.

این مسئول یادآور شد: هرمزگان به دلیل کاهش تلفات جاده‌ای در سال‌های اخیر عملکرد خوبی داشته است.

جهانبخش از وقوع ۱۰۳ هزار و ۲۳۷ سفر توسط ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای درون استان و برون استانی هرمزگان خبر داد و با بیان اینکه این تعداد سفر توسط اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های متعلق به حمل و نقل ناوگان عمومی استان صورت گرفته، یادآور شد: از طریق این ناوگان در مدت زمان مذکور هشت هزار و ۴۶۱ نفر جابه‌جا شده‌اند.

به گفته مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان از تعداد سفر مذکور در شش ماهه نخست سال‌ ۲۵ هزار و ۶۵۱ سفر مربوط به بخش اتوبوس‌ها است که به وسیله این تعداد سفر ۴۹۲ هزار و ۹۶۲ مسافر با اتوبوس جابه‌جا شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد از این تعداد به مقاصد برون استانی سفر کرده‌اند، اذعان داشت: دلیل این امر نبود خطوط درون استانی اتوبوس است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2174

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.