خبرگزاری پیارم: معاون سیاسی- امنیتی استاندار هرمزگان ضمن اشاره به افزایش آمار طلاق در این استان، گفت: طبق آمارها تنها یک درصد از طلاق‌ها در کشور صوری است. به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل‌محمد بامری عصر دوشنبه در دومین نشست کارگروه بانوان و خانواده در سال‌‌جاری با بیان آمار ارائه شده در باب طلاق و ازدواج ...

خبرگزاری پیارم: معاون سیاسی- امنیتی استاندار هرمزگان ضمن اشاره به افزایش آمار طلاق در این استان، گفت: طبق آمارها تنها یک درصد از طلاق‌ها در کشور صوری است.

خبرگزاری فارس: یک درصد طلاق‌ها صوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل‌محمد بامری عصر دوشنبه در دومین نشست کارگروه بانوان و خانواده در سال‌‌جاری با بیان آمار ارائه شده در باب طلاق و ازدواج در هرمزگان اظهار داشت: اینکه مشاهده می‌شود در‌ آمارها طی سال‌های اخیر، سنین طلاق به سنین ۲۰ تا ۲۵ سال کاهش یافته و بیشتر طلاق‌ها در سال نخست تا پنجم زندگی مشترک زوج‌ها رخ می‌دهد امری نگران‌کننده است.

وی افزود: در کشوری اسلامی هستیم و اگر خواهان مطرح کردن یک الگوی اسلامی در جهان هستیم باید به آموزش‌های پیرامون بنیان خانواده و پایداری ازدواج‌ها بیشتر توجه کنیم.

به گفته معاون سیاسی- امنیتی استانداری هرمزگان ممکن است فرد مطلقه در سنین مذکور دیگر هیچگاه به ازدواج روی نیاورد که این امر علاوه بر تبعات نامطلوب ممکن است به عنوان یک الگو برای دیگر جوانان و نوجوانان نیز قرار گیرد.

بامری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح آموزش زوج‌های شاغل در ادارات دولتی استان توسط اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان اظهار داشت: تمام ادارات کل موظف هستند آمار زوج‌هایی را که از زندگی مشترک آنها یک تا پنج سال می‌گذرد احراز و به امور بانوان و خانواده استانداری ارائه دهند.

وی بیان کرد: در این راستا می‌توان آموزش‌های مورد نیاز را در مبحث مهارت‌های زندگی مشترک و کیفیت‌بخشی به آن برای زوج‌های مذکور ارائه داد.

بامری افزود: قرار دادن امور تشویقی برای شرکت در این دوره‌ها می‌تواند موثر واقع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: طلاق در خانواده‌هایی که فرزند دارند، می‌تواند تبعات نامطلوب‌تری را برای جامعه و آینده کشور در برداشته باشد چراکه بزرگ شدن فرزندان در شرایط طلاق نمی‌توند آنگونه که باید رشد مدنظر را در پی داشته باشد.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی مجدد از افزایش آمار طلاق در هرمزگان یادآور شد: برخی‌های می‌گویند که شاید افزایش این آمار ریشه در طلاق‌های صوری دارد.

وی افزود: در آن زمان که بنده در وزارت رفاه بودم طی تحقیقاتی مشخص شد که پس از اجرای طرح یارانه‌های نقدی برخی‌ها در راستای تعیین تکلیف سرپرست خانوار در خانواده‌های مشکل‌دار اقدام به ثبت طلاق خود کردند که باید گفت حدود یک درصد از طلاق‌ها در آن سال به اینگونه طلاق‌ها اختصاص داشت.

بامری اضافه کرد: در بسیاری از کشورها در زمان واگذاری سمت به افراد علاوه بر تحصیلات دانشگاهی فرد آن فرد را بیش از یک‌سال برای تصدی پست و سمت آموزش می‌دهند، این در حالی است که در کشور ما این امر رعایت نمی‌شود و افراد را در حوزه‌های غیرمرتبط با تخصص و تحصیلاتشان به کار می‌گیرند.

وی یادآور شد: جالب این است که در این شرایط انتظار کار خوب را نیز داریم.

این مسئول با گذر از این مقدمه یادآور شد: این در حالی است که در کشور ما آنگونه که باید به اعمال و ارائه آموزش‌ها در باب امر مهمی همانند ازدواج و خانواده توجه نمی‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2173

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.