خبرگزاری پیارم: مدیرکل امور کتابخانه‌های هرمزگان گفت: توسعه و نشر فرهنگ مطالعه نیازمند حرکت جهادی است. به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، محسین زینلی تختی ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی میناب و نهضت مطالعه مفید در این شهرستان با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی اظهار داشت: با نگاهی گذارا ...

خبرگزاری پیارم: مدیرکل امور کتابخانه‌های هرمزگان گفت: توسعه و نشر فرهنگ مطالعه نیازمند حرکت جهادی است.

خبرگزاری فارس: توسعه فرهنگ مطالعه نیازمند حرکت جهادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، محسین زینلی تختی ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی میناب و نهضت مطالعه مفید در این شهرستان با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی اظهار داشت: با نگاهی گذارا به پیشینه تاریخی کشور مشخص می‌شود با ورود اسلام به ایران دوران طلایی علم و ادب کشور محقق شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه طی حکومت سلاطین و شاهان بی‌سواد، این دوران دچار مشکلات فراوانی شده است.

زینلی تختی در ادامه با تبیین جایگاه فرهنگی و سیاسی میناب افزود: میناب به عنوان دومین شهرستان استان از جایگاه بالایی در هرمزگان برخوردار است و با همه تلاش‌های صورت گرفته هنوز این شهرستان به حد مطلوبی از نظر توسعه فرهنگ مطالعه نرسیده است.

این مسئول با بیان اینکه مطالعه و جایگاه آن در ساختار اقتصادی، سیاسی، امنیتی و سایر عرصه‌ها تاثیر فراوان و قابل توجهی دارد، افزود: واقعیت این مهم هنوز به خوبی درک نشده و به آن ایمان واقعی پیدا نشده است.

وی اظهار داشت: توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه نیازمند حرکتی جهادی است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های هرمزگان در ادامه ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی اظهار داشت: با دقت در فرمایشات معظم‌‌له مشخص می‌شود که در همه فرازهای سخنرانی مقام معظم رهبری به مطالعه و دغدغه آن نگاه و نگرشی عمیق وجود دارد و می‌طلبد که نگاه جامعه به مطالعه عوض شود.

وی همچنین خواستار به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در ادارات دولتی میناب در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه شد و بیان کرد: در زمینه پرداخت نیم درصد از محل درآمدهای شهرداری به کتابخانه‌ها بر اساس تعهدات موجود شهرستان میناب وضعیت وخیم‌تری نسبت به سایر نقاط استان دارد.

زینلی تختی افزود: مشکلات در همه دستگاه‌های وجود دارد ولی برای حل مشکلات کتابخانه‌ها باید گام برداشت و شهرداری‌ها باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند و سعی کنند پرداخت‌ها همیشه در جریان باشد.

وی از انعقاد تفاهمنامه بین اداره کل آموزش و پروش هرمزگان و نهاد کتابخانه‌های این استان خبر داد و گفت: به زودی و با ابلاغ آن به شهرستان‌ها، خبرهای خوشی در این راستا منتشر می‌شود.

این مسئول همچنین ادامه داد: با رایزنی‌هایی که با دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها صورت می‌گیرد مکان‌های موجود در روستاها که بلااستفاده مانده و در اختیار دهیاری‌هاست شناسایی و زمینه احداث کتابخانه در آن فراهم می‌شود.

وی از اختصاص مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به پروژه نیمه تمام کتابخانه شمال شهر میناب خبر داد و افزود: به محض وصول، این اعتبار به شهرستان اختصاص می‌یابد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های هرمزگان همچنین افزود: برای تجهیز و بازسازی کتابخانه‌های فعال در میناب نیز مبلغ ۲۰ میلیون تومان اختصاص یافته که برای سالم‌سازی این فضاها هزینه می‌شود.

شهرستان میناب هشت باب کتابخانه دارد که چهار باب آن نهادی، دو باب مشارکتی و یک باب دیگر نیز واگذاری است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2169

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.