پایگاه بصیرت:سفر سه‌روزه دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس به منطقه خلیج‌فارس، برای دیدار با مقامات امارات و عربستان از دیروز آغاز شد. سفارت انگلیس در امارات هدف این سفر را فروش جنگنده‌های «یورو فایتر تایفون» و مذاکره درباره تهدیدات امنیتی منطقه اعلام کرد. این جنگنده‌ها از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های موجود هستند که براساس تحقیقات مشترک انگلیس، آلمان، ...

پایگاه بصیرت:سفر سه‌روزه دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس به منطقه خلیج‌فارس، برای دیدار با مقامات امارات و عربستان از دیروز آغاز شد.

سفارت انگلیس در امارات هدف این سفر را فروش جنگنده‌های «یورو فایتر تایفون» و مذاکره درباره تهدیدات امنیتی منطقه اعلام کرد. این جنگنده‌ها از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های موجود هستند که براساس تحقیقات مشترک انگلیس، آلمان، ایتالیا و اسپانیا در سال ۲۰۰۳ ساخته شده و به تولید رسیده است. در بیانیه دفتر نخست‌‌وزیر انگلیس که به همین مناسبت صادر شده، آمده است: کشورهای امارات، عربستان و عمان هر یک به‌ترتیب تمایل دارند ۶۰، ۷۲ و ۱۲ فروند از این جنگنده‌ها را خریداری کنند؛ این در حالی است که پیش‌تر روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، به نقل از یک منبع بلندپایه انگلیس خبر داده بود که انگلیس ارسال جنگنده‌های پیشرفته «تایفون» به خلیج‌فارس را با هدف حفاظت کشورهای منطقه در برابر ایران، بررسی می‌کند.

کشورهای عربی منطقه خلیج‌فارس هر چندسال یک‌بار سلاح‌های خود را که بابت آن، پول‌های بسیار گزافی پرداخته‌اند، از رده خارج می‌کنند و با هزینه‌ای بسیار بیشتر از گذشته سلاح‌های جدید می‌خرند. پرداخت هزینه‌های گزاف بابت خرید این سلاح‌ها دو علت اصلی دارد: ۱- سران این کشورها فاقد پایگاه مردمی هستند و گمان می‌کنند برخورداری از این سلاح‌ها مردم را از قیام باز می‌دارد و یا در صورت حمله خارجی به آن‌ها، اگر مردم از آن‌ها حمایت نکردند با این سلاح‌ها می‌توانند در برابر آن حمله مقاومت کنند. ۲- آن‌ها این سلاح‌ها را ناشی از وحشتی می‌خرند که کشورهای فروشنده سلاح برای آن‌ها تداعی می‌کنند. در حال حاضر همانطور که از قول روزنامه ایندیپندنت هم آورده شده، آن‌ها به دروغ ایران را تهدید معرفی می‌کنند تا سلاح‌هایشان فروخته شود. این سلاح‌ها در حالی خریداری می‌شود که کشورهای خریدار منطقه خلیج‌فارس، توان نگهداری و استفاده از آن را هم ندارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2168

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.