پیارم خبر: «در حالی که سایت های خبری اصولگرا مدعی شده اند که سیدمحمدخاتمی اخیرا تقلب در انتخابات ۸۸ را رد کرده است، دفتر و شخص رئیس جمهور سابق کماکان در این باره سکوت کرده اند.» پیارم به نقل از جام سیاسی: نقل اظهاراتی متفاوت از آنچه تا کنون شنیده ایم از زبان آقای “سیدمحمدخاتمی” ...

پیارم خبر: «در حالی که سایت های خبری اصولگرا مدعی شده اند که سیدمحمدخاتمی اخیرا تقلب در انتخابات ۸۸ را رد کرده است، دفتر و شخص رئیس جمهور سابق کماکان در این باره سکوت کرده اند.»

پیارم به نقل از جام سیاسی: نقل اظهاراتی متفاوت از آنچه تا کنون شنیده ایم از زبان آقای “سیدمحمدخاتمی” رئیس جمهور سابق ایران، واکنش های متفاوتی را در میان طیف های ساختارشکن خارج نشینی که خود را به وی نزدیک می دانند، برانگیخته است.

وب سایت ضدانقلاب “روزآنلاین” (RoozOnline) امروز نوشت: «در حالی که سایت های خبری وابسته به جناح حاکم اصولگرا مدعی شده اند که سیدمحمدخاتمی اخیرا تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ را رد کرده است، دفتر و شخص رئیس جمهور سابق کماکان در این باره سکوت کرده اند.»

روزآنلاین ادامه داد: «در خبری که در چند سایت اصولگرا منتشر شده، به نقل از رئیس جمهور سابق گفته شده که یک روز پس از انتخابات در دیداری با میرحسین موسوی به او گفته که در انتخابات “تقلب نشده” است. همچنین به نقل از خاتمی گفته شده که او “مسئول عملکرد” موسوی و کروبی نیست و “انتخابات آزاد” را قبول ندارد. بر اساس این گزارش ها، رئیس جمهور سابق گفته است: من شنبه پس از انتخابات به دیدن میرحسین موسوی رفتم و به او گفتم ممکن است تخلفی در انتخابات صورت گرفته باشد، اما تقلبی که رأی تو را عوض کرده باشد اتفاق نیفتاده است. من مطمئنم که شما رأی نیاورده‌ای.»

این منبع با اظهار شگفتی از سخنان اخیر رئیس دولت اصلاحات، افزود: «انتشار این اظهارات منسوب به محمد خاتمی با تیتر “خاتمی پس از سه سال تقلب در انتخابات ۸۸ را رد کرد” و انتشار اظهاراتی به نقل از او علیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی در حالی است که مواضع علنی و رسمی او پس از انتخابات ۸۸ در حمایت از معترضان به نتایج انتخابات بود و وی همواره حمایت خود از رهبران در حبس جنبش اعتراضی موسوم به جنبش سبز را اعلام کرده است.»

از سوی دیگر “مجتبی واحدی” سردبیر سابق روزنامه آفتاب یزد و مشاور شیخ مهدی کروبی، طی یادداشتی در سایت “گویا نیوز” (GooyaNews) از مخالفان حکومت و طرفداران جنبش سبز که به اظهارات و عملکرد اخیر خاتمی اعتراض دارند، خواسته است تا «در زمینی که دروغگوترین و وقیح ترین سایت حکومتی طراحی کرده» بازی نکنند!

مشاور کروبی با تأکید بر مواضع خود در انتقاد از آقای خاتمی، در عین حال این پرسش را مطرح کرده است: «چرا دوستان با خبری که منبع آن یک سایت دروغ پرداز امنیتی است اینگونه تحت تأثیر قرار می گیرند؟»

وی همچنین در رویکردی متناقض، در پایان نوشته اش به طعنه پرسیده است: «مگر تا کنون جنبش سبز و مبارزه با تقلب انتخاباتی از حمایت آقای خاتمی برخوردار بوده که به فرض صحت صحبت های بالا، ما نگران شویم؟»

خاطرنشان می کنیم که آقای خاتمی چندی پیش نیز به تلویح از لزوم مرزبندی با براندازان سخن رانده بود. امری که فارغ از میزان صداقت گوینده، با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، به خودی خود پسندیده است. به گزارش بی بی سی فارسی (BBCPersian) وی در جمع عده ای از دانشجویان اظهار نموده بود: «نمی خواهم بگویم بین اصلاحات و جنبش سبز باید خط بکشیم، اما باید خط کشی هایی برای برخی از جریانات که منحرف و خطرناک هستند، داشته باشیم.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2163

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.