رازهای پنهان قاچاق سوخت در استان هرمزگان را معاون سیاسی امنیتی استاندار تشریح کرد. به گزارش پیارم به نقل از  حکمی نیوز ؛ گل محمد بامری معاون سیاسی امنیتی استاندار در نشست مطبوعاتی با اشاره به علت افزایش بیش از حد این معضل ، افزود : یکی از مشکلات و معضلات اصلی که استان با ...

رازهای پنهان قاچاق سوخت در استان هرمزگان را معاون سیاسی امنیتی استاندار تشریح کرد.

به گزارش پیارم به نقل از  حکمی نیوز ؛ گل محمد بامری معاون سیاسی امنیتی استاندار در نشست مطبوعاتی با اشاره به علت افزایش بیش از حد این معضل ، افزود : یکی از مشکلات و معضلات اصلی که استان با آن دست و پنجه نرم می کند مشکل قاچاق نفت گاز است که بوسیله افرادی دلال و سودجو به خارج از کشور بویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق می شود.

وی افزود : ما بوسیله کنترل ورود و خروج شناورها تا حد زیادی این پدیده را مهار کردیم.

بامری یکی از خلا های موجو در کنترل این معضل را کارت های بدون هویت استان های دیگر عنوان کرد و اظهار داشت : این کارت ها توسط شرکت های نفتی شناسایی و باطل شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بازرسی های شش ماه اول را ۷۲۵ مورد اعلام کرد و بیان کرد : در شش ماهه اول سال ۹۰ ، دو میلیون و ۵۱۱ هزار و ۷۹۰ لیتر و در شش ماهه اول سال ۹۱ مقدار پنج میلیون و ۶۷۲ هزار و ۸۹۷ لیتر سوخت قاچاق کشف شد و قاچاقچیان به دستگاه های قضایی استان معرفی شدند.

گل محمد بامری ادامه داد:  شناورهای توقیف شده در شش ماه اول سال ۹۱ ، ۱۰۴۳ فروند بوده است.

بامری عوامل دیگر بروز قاچاق سوخت در استان را تحویل سوخت مازاد بر نیاز به شناور ها ، ماشین های کشاورزِی ، کامیون ها ، لنچ های صیادی برشمرد و خاطرنشان کرد : با تشکیل کارگروه های کارشناسی شده و مراقبت شدید یگان های نیروی انتظامی ، دریابانی و اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق، کشف مخازن و لوله های انتقال راه را بر قاچاقچیان سخت کرده ایم.

وی اضافه کرد: با وجود این تدابیر امنیتی ، ۵۰ درصد از قاچاق سوخت کاهش می یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار از برخورد شدید دستگاه های امنیتی با قاچاقچیان سوخت خبر داد و اضافه کرد : توقیف ۶ ماهه خودروهای قاچاق سوخت در دستور کار گذاشته شده است.

بامری با بیان اینکه ساماندهی و و استاندارد کردن شناورها از برنامه های مهم استان است ، این اقدمات را شرح نمود.

وی در این خصوص با بیان این مطلب که در تمامی کشورهایی که از نعمت دریا استفاده می کنند شناورها داری مجوز تردد ، کارت شناسایی ، پلاک براهی هر شناور ، مجوز محل لنگرگاه  هستند و از این طریق جلوی پدیده قاچاق گرفته می شود ، افزود : برنامه های مهم استانداری ساماندهی و هویت بخشی به شناورهاست.

این مسئول به اشاره به اینکه استان هرمزگان با وجود ۱۴ جزیره مسکونی و تجاری و دو جزیره آزاد کیش و قشم ، گفت : این موقعیت جغرافیایی ما را استانی استراتژیک کرده است و همین امر باعث شده است که ۱۲ هزار شناور، از باری گرفته تا تجاری و مسافربری اقدام به قاچاق کالا و سوخت کنند.

بامری اظهار امیدواری کرد که با پیاده کردن این طرح دیگر جایی برای قاچاقچیان سوخت و کالا در استان هرمزگان نیست.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2155

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.