احتمال می رود پیشنهادات اخیر دولت آمریکا با هماهنگی برخی طرف های تاثیرگذار در بحران سوریه ، و بطور روشن چین ، بیان شده باشد و اجلاس دوحه یکی از مهمترین نشست ها در تعیین تکلیف نقش نیروهای خارجی در بحران سوریه باشد. چین روز پنجشنبه اعلام کرد ˈپیشنهادات سازنده جدیدیˈ برای پایان دادن به ...

احتمال می رود پیشنهادات اخیر دولت آمریکا با هماهنگی برخی طرف های تاثیرگذار در بحران سوریه ، و بطور روشن چین ، بیان شده باشد و اجلاس دوحه یکی از مهمترین نشست ها در تعیین تکلیف نقش نیروهای خارجی در بحران سوریه باشد.

چین روز پنجشنبه اعلام کرد ˈپیشنهادات سازنده جدیدیˈ برای پایان دادن به خون ریزی ها در سوریه دارد که شامل آتش بس مرحله ای و منطقه به منطقه و تشکیل نهاد حاکمیتی در دوران گذار است.
به گزارش”انتخاب” ، دوران گذار ، نشان می دهد موضع چین در حمایت بی چون و چرا از بشار اسد اندکی تعدیل شده . کارشناسان معتقدند دولت چین پذیرفته که بشار اسد باید در یک بازه زمانی مشخص از قدرت کناره گیری کند .در مقابل روسیه نسبت به برکناری اسد هشداری جدی داده است. به گزارش روزنامه ی بوگیون ترک ، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه ، ضمن اعلام مجدد مخالفت کشورش با مداخله نظامی در سوریه می گوید: اگر رژیم بشار اسد سقوط کند و اسد برکنار شود، خون بیشتری در سوریه ریخته خواهد شد.لاوروف خواست دولتهای غربی برای سقوط رژیم بشار اسد را یک رویا دانسته و می گوید : اگر دولت اسد سقوط کند، همه چیز در سوریه نابود خواهد شد. آن زمان خون بیشتری در این کشور ریخته خواهد شد. این در حالی است که او لازمه ماندن یا نماندن اسد را خواست مردم سوریه می داند.این در حالی است که مخالفان بشار اسد پس از نشستی که درعمان برگزارشد ، اعلام کردند :” تا زمانی که بشار اسد از قدرت کنار نرود، مخالفان وارد هیچ گونه مذاکراتی نخواهند شد”.مخالفان دولت سوریه پس از اجلاس دو روزه خود در عمان پایتخت اردن با تاکید بر مواضع قبلی خود اعلام کردند خواهان سرنگونی بشار اسد هستند و به چیزی کمتر از آن راضی نخواهند شد.البته در این نشست اعلام شده که مخالفان بزودی در دوحه قطر جلسه ای برقرار می کنند تا شورای ملی جدید سوریه با حضور همه ی مخالفان را انتخاب کنند.به گزارش “انتخاب” ، پیشتر هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در زاگرب پایتخت کرواسی گفت: “ایالات متحده می خواهد تغییراتی در رهبری اپوزیسیون سوریه روی دهد.”

به گزارش رویترز وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود: “آمریکا آماده است تا هفته آینده در نشست قطر درباره سوریه، نام افراد وسازمان هایی را برای عضویت در شورای رهبری مخالفان اسد پیشنهاد کند.”احتمال می رود پیشنهادات اخیر دولت آمریکا با هماهنگی برخی طرف های تاثیرگذار در بحران سوریه ، و بطور روشن چین ، بیان شده باشد و اجلاس دوحه یکی از مهمترین نشست ها در تعیین تکلیف نقش نیروهای خارجی در بحران سوریه و مدیریت نیروهای مخالف اسد باشد که القاعده در بخش هایی از آن بصورت جدی نفوذ کرده است و امکان آن وجود دارد که کار از دست نیروهای معتدل بیرون برود.آیا روسیه به همین سادگی از نقش محوری خود در سوریه کنار می رود ؟ حرکت بعدی روس ها چه می تواند باشد ؟

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2144

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.