علی رغم افزایش اسلام هراسی در غرب، آشنایی قشر فرهیخته با کاملترین دین الهی بیشتر شده است و به همین خاطر، تعدادی از دانشجویان دخترغیر مسلمان در دانشگاه ” میشیگان ” آمریکا برای نمایش وحدت خود با دانشجویان مسلمان به مدت یک هفته با حجاب بر سر کلاس ها حاضر شدند. پیارم خبر:جام دینی؛ دانشجویان ...

علی رغم افزایش اسلام هراسی در غرب، آشنایی قشر فرهیخته با کاملترین دین الهی بیشتر شده است و به همین خاطر، تعدادی از دانشجویان دخترغیر مسلمان در دانشگاه ” میشیگان ” آمریکا برای نمایش وحدت خود با دانشجویان مسلمان به مدت یک هفته با حجاب بر سر کلاس ها حاضر شدند.

پیارم خبر:جام دینی؛ دانشجویان دختر دانشگاه مشیگان دست به اقدامی جالب زدند. آنان با پوشش اسلامی و رعایت سبک زندگی مسلمانان به مدت یک هفته برخلاف موج اسلام هراسی در غرب سعی در نشان دادن اتحاد خود با دانشجویان مسلمان داشتند.

ترتیب دهندگان این حرکت در دانشگاه میشیگان اعلام کرده اند: به منظور نشان دادن اتحاد با همکلاسی های مسلمان خود این کار را انجام دادند.

این حرکت جالب که توسط دانشجویان رشته فلسفه و ادیان این دانشگاه برای دومین سال پیاپی صورت می گیرد یک حرکت فرهنگی برای آگاه سازی در مورد دین اسلام و حجاب است. ایده اولیه این حرکت در حقیقت مربوط به یکی از دختران دانشجو است که سال گذشته در کلاسی در مورد اسلام شرکت کرده بود و سپس این ایده را مطرح کرد.

امسال ۲۵ دانشجوی دختر آمریکایی در این مراسم شرکت کردند و به مدت یک هفته با پوشیدن لباس های مناسب، رعایت حجاب اسلامی و همچنین دوری کردن از نوشیدنی های الکلی به تمرین زندگی به سبک زنان مسلمان پرداختند. “هانا فولی” یکی از دانشجویانی که در این برنامه شرکت کرده است می گوید: این یک تجربه مناسب برای آشنایی با زندگی مسلمانان بود. در این هفته ما این فرصت را پیدا کردیم که از نمایی دیگر و به عبارتی دیگر از درون زندگی یک زن مسلمان را تجربه کنیم.

یکی دیگر از دانشجویان در این مورد می گوید: من واکنش های بسیار متفاوتی را در این یک هفته تجربه کردم. بعضی از افراد خیلی از ظاهر جدید من استقبال نکردند اما افراد زیادی نیز با لبخند با من برخورد کردند.

دانشجویان مسلمان در دانشگاه میشیگان و سایر دانشگاههای آمریکا که از این حرکت مطلع شدند، از این اقدام نمادین بسیار استقبال کرده و بازتابهای بسیار خوبی نیز در شبکه های اجتماعی دیده شده است.

امروزه جمعیتی در حدود ۶ تا ۷ میلیون نفر مسلمان در آمریکا زندگی می کنند که اکثر آنها جز اقشار فرهیخته و با تحصیلات دانشگاهی هستند که می توانند روی هم نسلان و همکاران خود تاثیر زیادی بگذارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2047

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.