بی بی سی: ایران می خواهد غرب زانو بزند شبکه «بی بی سی فارسی» گفت: «عملی که جمهوری اسلامی انجام می دهد این است که حاضر نیست عقب نشینی کند و ایران می خواهد آمریکا و اروپا در برابرش خم شوند بعد به گفت وگو با آن ها ادامه دهد. برخی ها خوش شان می ...

بی بی سی: ایران می خواهد غرب زانو بزند

شبکه «بی بی سی فارسی» گفت: «عملی که جمهوری اسلامی انجام می دهد این است که حاضر نیست عقب نشینی کند و ایران می خواهد آمریکا و اروپا در برابرش خم شوند بعد به گفت وگو با آن ها ادامه دهد.

برخی ها خوش شان می آید بنالند

همیشه عادت کرده ایم ناله بزنیم، نه از نعمت هایی که خداوند به ما داده است؛ بلکه به دلیل آنچه که احساس می کنیم نداریم؛ نمونه اش همین بنزین است، بیش از ۸۵ درصد مردم سهمیه بنزین نیمه یارانه ای ۴۰۰ تومانی در کارت هوشمند سوخت خود ذخیره دارند و ذخیره فعلی بنزین ۴۰۰ تومانی کارت های هوشمند سوخت حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر است؛ اما بازهم می گوییم بنزین نداریم و آن همه مسافرت هم داریم!

چرا مداخله نظامی در سوریه ممکن نیست؟

پایگاه بصیرت:روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» نوشت: تکیه بر سازمان ملل برای مداخله در سوریه امری بی فایده خواهد بود. با این حال، حتی در صورتی هم که شورای امنیت چنین طرحی را بپذیرد، مشکل مهم دیگری وجود دارد: هیچ کشور عربی حاضر نیست نیروهای خود را برای وارد شدن به سوریه و مداخله در نبرد، به ترکیه یا اردن بفرستد. کسانی که در لیبی با نیروهای قذافی جنگیدند نیز سربازان ناتو بودند، نه ارتش کشورهای عربی.حتی در صورتی که نیروهای کشورهای عربی نیز آماده نبرد باشند، ترکیه و اردن اجازه نخواهند داد این نیروها برای ورود به قلمرو سوریه از خاک شان عبور کنند؛ زیرا این دو کشور از درگیر شدن در جنگ هراس دارند.الشرق الاوسط در نهایت با بررسی گزینه های موجود درباره سوریه می نویسد: با وجود تمام تلاش کشورهای خارجی برای کنار زدن اسد، اوضاع در سوریه تغییر چندانی نکرده و بشار اسد همچنان به حکومت خود ادامه می دهد.

درس یک جوان به سرمربی تیم ملی

سرمربی تیم ملی فوتبال در طول ۹۰ دقیقه بازی با کره جنوبی پرچم کوچکی را در دست داشت که برای اولین بار این کار را انجام می داد و جالب اینکه این ایده وی و همکارانش نبود؛ ایده یک جوان ایرانی بود. کارلوس کی روش در این زمینه گفت: من وقتی می خواستم وارد زمین شوم، یکی از طرفداران جوان فوتبال ایران، پرچم کوچکی را به سمت من پرتاب کرد. من وقتی این پرچم را گرفتم با خود گفتم به طور حتم دلیلی وجود داشته که این را به من داده و باید آن را نزد خودم نگه دارم تا ارتباط خوبی با حس آن طرفدار جوان فوتبال داشته باشم و به همین دلیل در طول مدت بازی آن را در دست داشتم.

ارمغان آمریکا برای نسل های آینده عراق

سایت خبری «پریزن پلنت» نوشت: ارمغان اسلحه های آمریکا و ناتو برای نوزادان عراقی چیزی جز ناهنجاری های مادرزادی نبوده است و بیش از نیمی از نوزادان متولد شده در شهر «فلوجه» دچار این ناهنجاری بوده اند. «جی جی وایبز» با اشاره به نتایج تحقیقات بر نوزادان متولد شده و مادران باردار در عراق، افزایش شدید آمار تولد نوزادان ناقص در سال های اخیر در این کشور را نتیجه تماس مادران با مهمات استفاده شده توسط اشغالگران و همچنین زندگی زیر بمباران دائم سربازان غربی می داند. روزنامه انگلیسی ایندیپندنت هم می نویسد: «مطالعه اخیر نشان داد که در سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ بیش از نیمی از نوزادان مورد بررسی در شهر فلوجه با ناهنجاری هنگام تولد مواجه شده اند. از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶، بیش از ۴۵ درصد از تمام بارداری های تحت مطالعه منجر به سقط شد؛ این آمار تا قبل از بمباران عراق تنها ۱۰ درصد بود.»

آمار تأسف بار از نمایش روابط نامتعارف در سینما

یک بررسی نشان می دهد که نمایش روابط نامتعارف دختر و پسر در فیلم های سینمایی نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است. براساس آماری که از سوی سایت «آوینی فیلم» منتشر شده است، در ۲۵درصد از فیلم هایی که به بخش مسابقه سی امین جشنواره فیلم فجر راه یافته بودند، مقوله دوستی دختر و پسر مطرح شده بود که نسبت به سال ۱۳۸۹، ۱۲درصد و نسبت به سال ۱۳۸۸، ۱۰درصد افزایش را نشان می دهد.

ایران پنجمین قدرت برتر زیرسطحی جهان

جمهوری اسلامی ایران بر اساس آمارهای سایت «جی اف پی» پنجمین قدرت برتر زیرسطحی جهان و هفتمین قدرت برتر دریایی جهان است. آمریکا، چین، کره شمالی، سوئد، فرانسه و ترکیه به ترتیب در رتبه های اول تا ششم هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز در رتبه هفتم بیشترین تجهیزات نظامی دریایی قرار دارد.

عاقبت خیانت به وطن!

«مسیح علی نژاد» که پس از فتنه ۸۸ از کشور متواری شده و در آکسفورد انگلیس ساکن است، با انتشار مطلبی در صفحه فیس بوک شخصی خود، از آوارگی خود در انگلستان خبر داده است. علی نژاد در این مطلب با اشاره به اینکه به دلیل فروش خانه ای که در آن مستأجر بوده است، بی جا و مکان شده، از کسانی که ساکن انگلیس هستند درخواست کمک کرده تا شاید بتوانند برای او خانه ای دست و پا کنند. وی حتی در مطالبش عنوان کرده که حاضر است یک یا دو اتاق از یک خانه را اجاره کرده و مشکلی با داشتن هم خانه هم ندارد! و همچنین اضافه کرده که در محل سکونت قبلی با دو هم خانه لهستانی زندگی می کرده است.

دایه مهربان تر از مادر!

ایستادگی و مقاومت ملت و نظام ایران در مقابل زیاده خواهی غرب در انرژی هسته ای، رادیوفردا را مجبور کرده است تا برای اثبات ادعاهای خود از تحریک احساسات و عواطف مردم استفاده کند و این رسانه در آخرین اظهار نظر خود در مورد انرژی هسته ای کشورمان مدعی شده است که چون تجهیزات رآکتور هسته ای ایران در تهران قدیمی است، ممکن است این میله های سوخت پودر بشوند و یک فاجعه بزرگ در تهران رخ دهد. ما نگران مردم تهرانیم!در جای دیگری از همین گزارش، رادیوفردا مدعی شد که غرب با هزینه بسیار نازلی سوخت مورد نیاز ۲۵ سال رآکتور تهران را تأمین کند! و هیچ نیازی نیست ایران به دلیل تولید سوخت در داخل کشور این همه هزینه دهد!جالب تر آنکه رادیوفردا در ادامه به الگوگیری از حکومت شاه پهلوی در انرژی اتمی هم اشاره کرد و گفت همانطور که شاه سوخت را از غرب می خرید و هیچ مشکلی نداشت، ایران هم باید همین کار را انجام دهد!

اتحادیه اروپا باز هم درباره ایران بیانیه داد

سران اتحادیه اروپا روز جمعه پس از پایان نشست دو روزه خود در بروکسل طی بیانیه ای ادعا کردند رفتار ایران «نقض آشکار» قوانین منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) است، اما از طرف دیگر گفتند اگر تهران از قوانین این پیمان تبعیت کند، تحریم ها «می توانند برداشته شوند.» منابع خبری گزارش داده اند سران اتحادیه اروپا همچنان اظهار کردند: ایران باید وارد «مذاکراتی معنادار» بر سر برنامه هسته ای اش شود و در غیر این صورت، باید منتظر تحریم های بیشتری در آینده باشد. تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران که به تازگی تصویب شد و در آن، بخش های بازرگانی، انرژی و کشتیرانی تهران هدف قرار گرفته است، بخشی از تلاش کشورهای غربی ـ به سرکردگی آمریکا ـ برای وادار کردن ایران به مصالحه بر سر برنامه هسته ای این کشور است.

اردوغان اولین شکست را پذیرفت

«رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه تأسف و ناامیدی خود را از اینکه حزبش نتوانسته در پارلمان، آرای لازم را برای برگزاری انتخابات زودهنگام محلی فراهم کند، ابراز داشته است. اردوغان با تصدیق اینکه حزب عدالت و توسعه نتوانسته اکثریت دو سوم آرا (۳۶۷رأی) پارلمان را برای تصویب اصلاحیه قانون اساسی جهت برگزاری انتخابات محلی زودهنگام فراهم کند، اظهار داشت مذاکرات مجدد در این زمینه میان دولت و گروه های اپوزیسیون در جریان است.

درخواست ناامیدانه آمریکا از هند!

بنا بر گزارش روزنامه «تایمز هند»، «ویلیام برنز»، معاون وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی ضمن اظهار نگرانی از برنامه هسته ای ایران مدعی شد ایران تاکنون به تعهدات بین المللی خود درباره برنامه هسته ای اش عمل نکرده و از هند خواسته نگرانی ایالات متحده و دیگر کشورها را نسبت به این روند، به ایران انتقال دهد. این روزنامه اشاره می کند این نخستین بار است که آمریکا آشکارا چنین درخواستی را از هند مطرح کرده است.

روزنامه هایی که کاغذ خود را از دست می دهند

«نیوزویک» یکی از قدیمی ترین و معروف ترین مجلات جهان، در آینده دیگر روی کاغذ چاپ نمی شود؛ قرار است نیوزویک از ابتدای سال آینده فقط به صورت آنلاین منتشر شود. به این ترتیب نیوزویک هم پس از هشت دهه به دنیای روزنامه نگاری آنلاین پیوست. به این ترتیب، نیوزویک هم به جمع قربانیان رسانه های چاپی می پیوندد. انتشار نسخه های چاپی در آمریکا ظرف یک دهه گذشته از چهار میلیون به ۵/۱ میلیون کاهش یافته است. «هزینه های اقتصادی سنگین چاپ و نشر» باعث این پدیده شده است.

بیکاری باعث افسردگی انگلیسی ها شده است

تحقیقات جدید در انگلیس نشان می دهد که میانگین افسردگی در این کشور بالا رفته است به گونه ای که پنج میلیون نفر از افسردگی رنج می برند. به گزارش شبکه تلویزیونی «بی بی سی»، این تحقیقات حاکی است: شمار مبتلایان به افسردگی در سه سال اخیر در انگلیس به حدود نیم میلیون نفر افزایش یافته و به مرز نزدیک به پنج میلیون نفر رسیده است. خانم «جودی آدرید» مدیر شرکت تخصصی تحلیل داده های «اس استنتیف» گفت: تأیید می کنیم که این آمار و ارقام واقعی است و شاید حتی بیشتر از این باشد، زیرا بسیاری از افراد برای کمک، به روان پزشکان مراجعه نمی کنند. آدرید گفت: علل افسردگی نبود کار در نتیجه وضعیت اقتصادی کنونی یا قطع روابط افراد با نزدیکان آنها است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2041

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.